|
Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
14.02.2010, 19:03 | #29 |
Czytam, czytam i nic mi nie pasuje z tych waszych rozważań (może zaczęliście od dupy strony nie patrząc na obieg oleju w AT)
1 Darek!!! olej z pompy idzie na filtr oleju i jednocześnie na chłodnicę po wcześniejszym ustabilizowaniu ciśnienia przez zawór ciśnieniowy pompy olejowej. Inaczej - nadwyżka oleju która nie wejdzie do głównej magistrali olejowej idzie do chłodnicy. Nie ma mowy o jakimś niesmarowaniu po uruchomieniu silnika nawet gdyby cały olej spłynął z chłodnicy bo olej jest brany z samego "środka" filtra oleju, a ten cały czas jest wypełniony olejem. 2. Zmniejszając przekrój przewodów (po co?) będą większe opory przepływu oleju przez chłodnicę i tym samym słabsze chłodzenie oleju. Chyba Ramiemu o to nie chodziło? 3. piszecie o spadku ciśnienia bo chłodnica "idzie" na wysokość jaką 1-2 piętra czy niecałego metra? 4. Dla świętego spokoju po umieszczeniu chłodnicy na żądanej wysokości wykręciłbym czujnik ciśnienia oleju i wkręcił manometr i sprawdził ciśnienie oleju. (mam redukcję i manometr) 5. Dobrym rozwiązaniem byłoby zastosowanie zaworu regulowanego (dławiącego aż do całkowitego zamknięcia) na przewodzie wychodzącym do chłodnicy gdzieś najlepiej przy podstawce filtra oleju. Zaleta: - w zimne dni można by zmniejszyć chłodzenie chłodnicy oleju zamiast zakrywać tekturą. - w razie awarii chłodnicy (gleba inne przypadki losowe) zamykamy obieg i jedziemy dalej Gdyby faktycznie wystąpił spadek ciśnienia można by podłożyć podkładkę pod sprężynę zaworu ciśnieniowego pompy, lub wstawić mocniejszą sprężynę Oczywiście trzeba to robić z rozwagą dokonując pomiaru ciśnienia oleju na zimnym i ciepłym silniku. Pozdr.. i proszę nie siać paniki olejowej i całą parę skupić na: szukamy fajnego zaworu - mały - wytrzyma ciśnienie 10at - wytrzyma temp 150 - da się regulować mile widzane pokrętło - żywotność jak AT |
|
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Różnice - chłodnica oleju i wody RD04. | krzysiek_m | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 10 | 17.06.2012 23:47 |
Chłodnica oleju. | wieczny | Układ chlodzenia | 9 | 06.02.2009 22:14 |