Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Silnik, sprzęgło, skrzynia

Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 14.02.2010, 19:03   #29
Kazmir
 
Kazmir's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 2,779
Motocykl: RD03
Kazmir jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 23 godz 13 min 7 s
Domyślnie

Czytam, czytam i nic mi nie pasuje z tych waszych rozważań (może zaczęliście od dupy strony nie patrząc na obieg oleju w AT)

1 Darek!!! olej z pompy idzie na filtr oleju i jednocześnie na chłodnicę po wcześniejszym ustabilizowaniu ciśnienia przez zawór ciśnieniowy pompy olejowej.
Inaczej - nadwyżka oleju która nie wejdzie do głównej magistrali olejowej idzie do chłodnicy. Nie ma mowy o jakimś niesmarowaniu po uruchomieniu silnika nawet gdyby cały olej spłynął z chłodnicy bo olej jest brany z samego "środka" filtra oleju, a ten cały czas jest wypełniony olejem.
2. Zmniejszając przekrój przewodów (po co?) będą większe opory przepływu oleju przez chłodnicę i tym samym słabsze chłodzenie oleju. Chyba Ramiemu o to nie chodziło?
3. piszecie o spadku ciśnienia bo chłodnica "idzie" na wysokość jaką 1-2 piętra czy niecałego metra?
4. Dla świętego spokoju po umieszczeniu chłodnicy na żądanej wysokości wykręciłbym czujnik ciśnienia oleju i wkręcił manometr i sprawdził ciśnienie oleju. (mam redukcję i manometr)
5. Dobrym rozwiązaniem byłoby zastosowanie zaworu regulowanego (dławiącego aż do całkowitego zamknięcia) na przewodzie wychodzącym do chłodnicy gdzieś najlepiej przy podstawce filtra oleju.
Zaleta:
- w zimne dni można by zmniejszyć chłodzenie chłodnicy oleju zamiast zakrywać tekturą.
- w razie awarii chłodnicy (gleba inne przypadki losowe) zamykamy obieg i jedziemy dalej

Gdyby faktycznie wystąpił spadek ciśnienia można by podłożyć podkładkę pod sprężynę zaworu ciśnieniowego pompy, lub wstawić mocniejszą sprężynę Oczywiście trzeba to robić z rozwagą dokonując pomiaru ciśnienia oleju na zimnym i ciepłym silniku.

Pozdr.. i proszę nie siać paniki olejowej i całą parę skupić na:
szukamy fajnego zaworu
- mały
- wytrzyma ciśnienie 10at
- wytrzyma temp 150
- da się regulować mile widzane pokrętło
- żywotność jak AT
Kazmir jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Różnice - chłodnica oleju i wody RD04. krzysiek_m Silnik, sprzęgło, skrzynia 10 17.06.2012 23:47
Chłodnica oleju. wieczny Układ chlodzenia 9 06.02.2009 22:14


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 07:52.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.