|
Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
18.04.2010, 19:23 | #1 |
Zarejestrowany: Jun 2009
Posty: 692
Motocykl: chwilowo rower
Galeria: Zdjęcia
Online: 2 dni 20 godz 20 min 37 s
|
Elastyczny luz na kierownicy.
Hej,
W mojej ślicznej objawił mi się dziwny i ELASTYCZNY luz na kierownicy. Cała historia ma się tak, że po zakupie ( w zeszłym sezonie) zauważyłem, że nie ma półki pomiędzy lagami (pod błotnikiem). W takiej formie przejechałem z 6-8 tysi i jakoś żyło. Ale w końcu zanabyłem półkę, którą ostatnio zamontowałem . Dodatkowo kilka dni temu wyważałem przednie koło. W ten weekend zrobiłem dłuższa trasę i zauważyłem coś czego przedtem nie było. Mianowicie kierownica wykazuje elastyczny luz, tzn kiedy na postoju poruszam szybko i mocno kierownicą lewo/prawo, koło wydaje się jakby było zamontowane przez wielki kawał gumy. To samo w czasie jazdy na trasie, moto jedzie prosto i stabilnie nic się nie dzieje, ale jak poszarpię kierownicą to jest ewidentny i dość mocny luz - ale elastyczny. Powiedziałbym że jadąc np. 100 km/h jestem w stanie poszarpać kierownicą tak że manetki będą się ruszać na końcach +-2cm a moto tylko się zachwieje ale dalej jedzie prosto - chociaż widzę że półki ruszają się wtedy względem lag. tak jakby lagi się lekko skręcały. Wiem że kierownica jest mocowana elastycznie do półek, ale wcześniej nic takiego nie miało miejsca. I o co chodzi ? Czy usztywnienie lag półką pod błotnikiem spowodowało, że większe siły przenoszą się na gumy kierownicy, czy facet źle dokręcił mi koło (zrobiłem kilkaset kilosów - asfalt, szutry, lasy i jest ok) .. Dodam tylko, że jak wulkanizator odkręcał koło to powiedział że jakis matoł za mocno dokręcił ośkę/ ten matoł to ja /, po czym dokręcił wszystko kluczem dynamometrycznym, ale na moje oko za słabo ... chociaż się nie rozpada. A może to wszystko tak ma być? |