|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
22.07.2010, 22:45 | #10 |
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: WROCŁAW
Posty: 655
Motocykl: RD07
Online: 3 tygodni 3 dni 2 godz 10 min 10 s
|
Poniżej przedstawiam wyniki pomiarów regularora ORYGINALNEGO-ZWARCIOWEGO oraz nowego regulatora roboczo nazwanego REGULATOR RAFWRO. Pomiary były dokonane w AT RD07 z 1994r. Pełny tekst znajdziecie w załączniku PDF. Zatem krótko - Celem pomiaru było porównanie wartości prądu (A) zmiennego na wejściu (zółte przewody) przy różnych obciążeniach i różnych prędkościach obrotowych. Wynik pomiarów pokazuje jasno, że Regler oryginalny-zwarciowy i REGLER RAFWRO w następującyh warunkach: 5000 obr/min i
minimalnym zapotrzebowaniu motocykla na prąd, dają jednakowe napięcie ładowania- około 14,5V. Różnica jest taka, że REGLER ORYGINALNY-ZWARCIOWY dla zapewnienia takiego ładowania (V) przy takim zapotrzebowaniu motocykla, pobiera aż 17A/1 fazę a REGLER RAFWRO dla zapewnienia takiego samego ładowania i funkcjonowania tylu samych odbiorników pobiera około 5A/1 fazę....Zatem REGLER RAFWRO pobiera tyle ile aktualnie potrzebują odbiorniki i on sam. W przeciwieństwi do regulatora ORYGINALNEGO-ZWARCIOWEGO, który pobiera z prądnicy wszystko i metodą zwarciową wytraca nadwyżkę. REGLER RAFWRO działa na innej zasadzie niż mostek GREATZA o czym świadczą pomiary prądu pobranego z prądnicy w chwili minimalnego zapotrzebowania odbiorników motocykla na prąd. Jest to dodatkowo odczuwalne w postaci temperatury - Przy 5000 obr/min i minimum odbiorników (tylko aku, cewka, pompa) regulator ORYGINALNY-ZWARCIOWY natychmiast osiąga temperaturę, która nie pozwala dotknąć go dłonią (około 73 st.c.) - dużo prąd musi byś zwierany w regulatorze aby, aby to osiągnąć. POMIAR I_20.07.jpg POMIAR II_20.07.jpg POMIAR III_20.07 (2).jpg A oto pełna wersja opisu pomiarów: WYNIKI POMIARÓW_REGULATOR RAFWRO i ORYGINALNY.pdf Ostatnio edytowane przez wieczny : 22.07.2010 o 23:42 |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Przerobienie regulatora | motomik79 | Układ elektryczny i zapłonowy | 14 | 04.05.2009 12:12 |