Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Rama, zawieszenia, napęd

Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 10.11.2010, 21:25   #10
fxrider
Niepoprawny ideologicznie - XTZ/GS/LC4 ;)


Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Józefów
Posty: 669
Motocykl: R1100GS, LC4
fxrider jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 1 dzień 17 godz 57 min 31 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał lukasz_vip Zobacz post
Małe wyjaśnienie:
Do 96r zakładali USD 43mm, potem WP 50 EXTREME, potem były USD 45mm i USD 48mm w ostatnich latach ;]
Także dokładnie w LC4 to było kilka zawieszeń USD ;]
To ja może naprostuję: USD w 620 enduro to WP USD 40mm (ośka 17mm, "stare" mocowania zacisku"), w wersjach SC, ADV, i pierwszych ('99) 640 klasyczne WP 50 extreme (ośka, mocowanie j.w.), potem WP USD 43 (ośka 20mm, nowe mocowanie zacisku, półki 57/54), a jeszcze później WP USD 48 (ośka 26mm, nowe mocowanie, półki 60/54). UPDATE: w LC4 ADV '03 (i być może '02) oraz niektórych husabergach występuje WP48 z ośką 20mm (być może jeszcze jakichś katach, choć do tej pory nie spotkałem).
WP48 występują w 2 wersjach: jedno i dwukartridżowych. Te ostatnie pojawiły się ok. 2007, ale nie mam dokładniejszych danych od kiedy dokładnie i w których modelach. Wg. opinii są bardziej czułe, ale wymagają częstszego i bardziej czasochłonnego serwisu.

Same zawieszenia mogą występować w kilku wersjach (enduro, SM) na dodatek różniących się wnętrznościami i parametrami (n.p. skokiem) w zależności od modelu i rocznika. Lagi od SM z zaciskami 4t mają jeszcze inne mocowania zacisku. UPDATE: w fabrycznych SM z zaciskiem 4t są stosowane szersze półki (ok. 1 cm na każdą ze stron) - dot. tylko WP48 (w poprzednich nie było zacisków 4t).
Do każdego z tych zawiasów są inne półki (występujące w różnych wersjach na dodatek), do tego występują różne rozwiązania ograniczników i blokady kierownicy (tu uwaga, bo półki od LC4 DUKE II nie pasują pod endurowe 43).
Koła na poszczególne średnice osiek mają różne piasty (w ADV n.p. jeszcze inną bo bez wyjścia na ślimak - jak w EXC) i samymi łożyskami nie da się ich przerobić - trzeba wiercić.
Tutaj drobna uwaga: większość kół w LC4 (z wyjątkiem najnowszych) ma szerokość obręczy 1.6", podczas gdy w AT i podobnych jest 1.85" - różnica w ułożeniu opony jest dosyć znaczna (IMO na szosę obręcze kata są za wąskie jak na zalecane szerokości gum). UPDATE: LC4 ADV od któregoś roku maja obręcze 2.15" (LC8 ADV i 690 też) - potrafią pękać.
Są dostępne 3 rozmiary tarcz : 260, 300 i 320 mm, zaciski są takie same, różnią się adapterami mocującymi (nie ma fabrycznego adaptera do starych mocowań do tarczy 320), tarcze są w pełni przemienne.
Aby użyć zacisku 4t trzeba go zeszlifować i mocno zdystansować tarczę, aby nie właził w szprychy, oraz dorabiać mocowanie - przy SM (w półkach enduro, pod zacisk 2t), bo w enduro zwyczajnie brakuje miejsca pomiędzy tarczą a szprychami na taki zacisk. UPDATE: przy USD trzeba uważać z dystansowaniem, aby tarcza nie wlazła w goleń przy dobiciu zawieszenia. W fabrycznym SM z zaciskiem 4t (WP48) nie ma problemu, bo półki są szersze i jest sporo miejsca. W tym modelu jest też podkładka dystansująca pomiędzy tarczą a piastą (ok. 6mm).

Co do lag klasycznych to Marzocchi Magnum 50 (z Husek n.p.) to tam każda laga ma 2 niezależne regulacji (tłumienie i odbicie) w przeciwieństwie to WP Extreme 50 (tu każda laga od czego innego). Są pod ośki 20mm, mają jeszcze inne mocowanie zacisku (ale być może kompatybilne ze "starym" KTMowym - do sprawdzenia).
Są jeszcze Marzocchi Shiver (USD) 45 (ośka 20, półki 54/58) i 50 (ośka 25, półek nie znam) montowane w późniejszych huskach.
Piasty do husek występują w 3 wersjach: pod ośkę 15/20 (kwestia łożysk, ale do 25mm już się nie zmieści) i 6 śrub mocujących (mimo podobieństwa rozstaw inny niż w KTM), ośka 20+4 śruby mocujące i ośka 25+4 śruby mocujące
Wszystkie huski z zaciskami 2t mają takie same mocowania (oprócz magnum 45 dla fabrycznego SM - tam otwory montażowe w lagach są gwintowane).
Piasty przednich kół od husek są szersze i mogą być problemy z ich zmieszczeniem w zawiasach WP.

Trochę tego przewinęło mi się przez garaż, więc miałem okazję poczynić obserwacje.
Jeszcze zostało mi na sprzedaż zawieszenie WP 43 + tylny amorek z LC4 i przednie koło pod ośkę 17 mm, różne koła SM jakby ktoś reflektował.

pzdr, Adam

Ost. aktualizacja 13.02.2012

Ostatnio edytowane przez fxrider : 13.02.2012 o 13:44 Powód: aktualizacja danych
fxrider jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:47.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.