Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Rama, zawieszenia, napęd

Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 11.07.2012, 23:24   #11
Gregor_L
 
Gregor_L's Avatar


Zarejestrowany: Feb 2011
Miasto: Gliwice
Posty: 14
Motocykl: Już nie AT lecz LC4
Gregor_L jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 dzień 23 godz 2 min 0
Domyślnie

Czy ktoś z was ustawiał już zawieszenie w swojej Afri, bo sam już nie wiem jak to jest z tym zawiasem - jak podaje DrSpławik Rider SAG dla przodu ma wynosić 75-85mm, a dla tyłu 30% skoku zawieszenia - czyli 70mm - wynika z tego, że ustawienia te są bardziej zbliżone do ustawień motocykli typowo szosowych (gdzie ugięcie pod jeźdźcem przodu jest większe niż tyłu) - niż do maszyn crossowych, gdzie rekomendowany zakres ugięcia tyłu jest dwukrotnie większy niż przodu. Dla porównania:

motor szosowy - http://www.ohlins.com/PageFiles/304/...eight_MCRT.jpg

oraz crossowy - http://www.ohlins.com/PageFiles/308/...eight_MCMX.jpg

Więc jak to w końcu jest z tą Afryką, bo sam już zgłupiałem - na chłopski rozum jak na motocykl enduro to powinien mieć zawieszenie ustawione pomiędzy szosą i crossem - czyli dla mnie tył powinien się uginać pod jeźdźcem trochę więcej niż przód, ale nie aż tak (czyli dwukrotnie mocniej) jak w typowym crosie?
Wiem, że jeśli zawieszenie jest sprawne, to cała regulacja ogranicza się do ustawienia napięcia wstępnego tylnej sprężyny, ale jak to zrobić, aby nie zachwiać całej geometrii motocykla - bo metoda prób i błędów nie za bardzo się sprawdza, ponieważ rider po pewnym czasie przyzwyczaja się do nowych ustawień, czy są lepsze, czy gorsze, a chodzi o to, żeby były one jak najbardziej odpowiednie obiektywnie, a nie sugestywnie oceniając?

Jeśli się mylę niech ktoś mnie poprawi i może ktoś bardziej doświadczony w materii regulacji wypowie się na ten temat.

Ostatnio edytowane przez Gregor_L : 11.07.2012 o 23:26 Powód: błędy stylistyczne
Gregor_L jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Czy to wina zawieszenia? krzeszu Rama, zawieszenia, napęd 16 14.08.2013 00:26
Regulacja zawieszenia - artykuł Motocykl-online BIAŁY Regularne czynności serwisowe 4 20.04.2011 12:32


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 17:08.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.