24.07.2012, 12:12 | #21 | |
Niepoprawny ideologicznie - XTZ/GS/LC4 ;)
Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Józefów
Posty: 669
Motocykl: R1100GS, LC4
Online: 2 tygodni 1 dzień 17 godz 57 min 31 s
|
Ale ponieważ wytyczenie i wyliczenie trasy, przesuwanie ekranu jest jakieś 5-6x szybsze to i tak jesteś do przodu W 62 można ustawić, aby cały ekran (nie tylko podświetlenie) wyłączał się gdy nie ma potrzeby (odpali się sam przed zwrotem lub po naciśnięciu któregoś z przycisków) - wtedy bateria trzyma na prawdę długo. Na trasie bardzo przydatne.
Cytat:
Jeśli chodzi o prędkość to proponowałbym sprawdzić, czy karta w urządzeniu nie jest jakimś niskobudżetowym wynalazkiem - dobra karta może przyśpieszyć wyliczanie dłuższych tras. Spróbuj też innej mapy, żeby mieć porównanie (n.p. starszej topo). Być może masz teraz nawrzucanych i aktywnych sporo map (i tak będzie widać tylko pierwszą od góry) - strasznie by to spowalniało urządzenie (niestety w 60tce wszystkie mapy są zapisywane do jednego pliku i nie da się prosto "wyciepać" zbędnych, choć sama ich deaktywacja powinna być odczuwalna). Sam sprzęt jakby nie patrzeć technicznie jest sprzed (ponad już) dekady - przypomnijcie sobie jakie wtedy n.p. komórki były w porównaniu do obecnych. Fakt - długo trzymały na bateriach i były pancerne Wyliczanie dłuższych odcinków trasy może zająć kilka minut - szczególnie irytujące może to być podczas prowadzenia grupy, gdy się pobłądzi trochę Najlepiej dzielić dłuższą trasę na mniejsze etapy i dopiero po przejechaniu go liczyć następny kawałek. Szczerze pisząc ja 60tki (i 62 raczej też) używałem razem z tradycyjną mapą na której wymyślałem swoją trasę, którą następnie "wymuszałem" na odbiorniku za pomocą odpowiednio gęsto nastawianych punktów pośrednich - garmin potrafi czasem policzyć takie trasy, że nie wiadomo czy się śmiać czy płakać, dlatego często lepiej nie zostawiać mu za dużo swobody w tej materii. Jeśli chodzi o liczenie tras - sporo zależy od map, bo każda droga ma przypisany "gatunek jakościowy", śr. prędkość podróżną i dodatkowe parametry (n.p. kierunkowość, wyłączenia, punkty połączeń z innymi drogami), które są wykorzystywane do liczenia trasy, a które niekoniecznie korespondują z tym co widać wizualnie (zresztą inne systemy nawigacji też tak działają, choć w ich przypadku zwykle nie jest to dużym problemem). W przypadku wielu map garminowych w jednym miejscu te dane są dokładne i precyzyjne a w innym zupełnie od czapy i navi prowadzi podwórkami zamiast autostradą (albo policzy trasę 120km zamiast 20km mniej więcej równorzędnymi drogami - bo mu wyszło, że tak będzie lepiej; przypadek z życia z Czarnogóry na CN). Dlatego lepiej go kontrolować w tej materii. Cierpliwości życzę |
|
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Garmin 62s vs. 78s | zimny | Hardware | 16 | 07.02.2012 21:40 |