![]() |
|
Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#1 |
![]() Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: DW
Posty: 4,480
Motocykl: Pyr pyr
Przebieg: dowolny
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 5 miesiące 1 dzień 2 godz 50 min 0
|
![]()
Dziś korzystając z chwili wolnego postanowiłem wymienić łańcuch. Był już w słabiutkim stanie, hałasował i minął już jego czas
![]() Sprawa nie jest skomplikowana i zajęła mi jedną godzinę. Nieco łatwiej się wymienia w dwie osoby. Ponieważ miałem zakuty łańcuch to czekało mnie wyjęcie wahacza ![]() Ale ad rem ![]() Wyjąłem z libańskiego kufra mój wyjazdowy zapas. ![]() ![]() i wziąłem się do akcji. Należy odkręcić kilka śrubek ![]() Nakrętkę osi tylnego koła z prawej strony ![]() Dla tych co mają wątpliwości, z której strony polecam ten wątek ![]() http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=1665 i wyjąć ją po tej przeciwnej ![]() ![]() Po wyjęciu mamy całą oś ![]() ![]() a po zdjęciu koła lepsze spojrzenie na całość ![]() Zdjąć dźwignię zmiany biegu uprzednio zapamiętując jej położenie. To ta mała kropeczka ![]() ![]() Odkręcić nakrętkę od wahacza nr 1. (dla tych co mają zakuty łańcuch), jedną śrubę od osłony silnika nr 2 (lekko odchylić osłonę na dół) i dwie śruby od osłony zębatki nr 3. ![]() Po wyjęciu mamy zasyfioną osłonę ![]() Dalej dwie śruby mocujące zębatkę ![]() Po zdjęciu zębatki jest nieco syfu, który można wyczyścić i sprawdzić stan wałka zdawczego. ![]() Co z tym walkiem robić poczytacie tu: http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=158 http://africatwin.com.pl/showthread.php?t=354 Aby z wahaczem poszło łatwiej odkręcamy śrubę od amora ![]() I teraz wyciągamy śrubę od amora, oś wahacza, przekrzywiamy wahacz w jakiś jedyny i dziwaczny sposób i łańcuch już jest zdjęty. Na jego miejsce ląduje nowy. ![]() Ponieważ niedawno przeglądałem łożyska na wahaczu więc go nie musiałem wyjmować. Dla tych co chcą je obejrzeć to tak wygląda wahacz po wyjęciu gdzie jest dostęp do łożysk. ![]() ![]() Dalej odkręcamy 5 nakrętek od tylnej zębatki, wymieniamy ją na nową i przykręcamy. ![]() Warto jeszcze zerknąć na gumy zabieraka czy jak to tam się zwie ![]() ![]() Zakładamy i przykręcamy zębatkę zdawczą, montujemy koło i cieszymy się nowym napędem ![]() ![]() Pozostaje jeszcze przykręcić kilka gratów i w drogę. ================================================== ==== Po wyregulowaniu łańcucha regulacja powitała mnie 17 dołkiem. ![]() ![]() ![]() Trochę się zmartwiłem. ma ktoś jakiś pomysł ![]() Zębatki standardowe 16 i 45, łańcuch też 124 ogniwa. Ostatnio edytowane przez 7Greg : 26.02.2009 o 14:29 |
![]() |
![]() |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Wymiana wydechu | teddy-boy | Uklad paliwowy i wydechowy | 7 | 15.05.2014 10:53 |
Trykanie po wymianie napędu. | paku | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 14 | 26.07.2010 15:15 |
Lancuch napedu pompy oleju - zamienniki | wuja | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 8 | 03.06.2008 23:30 |