|
Uklad paliwowy i wydechowy Montaż i demontaż baku, kraników , gaźników, , tłumiki , filtry powietrza i paliwa, linki, pompy paliwa elektryczne i podcisnieniowe, ustawienia gaźnika, poprowadzenie przewodów. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
23.07.2013, 22:31 | #1 |
trampkarz emeryt
|
Zasilanie paliwem - problem raczej nietypowy
Faza jest następująca. Od jakiegoś czasu kolega mechanik poszukiwał w mojej afryce źródła upierdliwego cykania. I dzięki temu mam sprawdzone zawory, uszczelniony cały układ wydechowy, wyczyszczone gaźniki, zmieniony termostat bo moto jeździło niedogrzane itp. Cieszy mnie to o tyle że mam porządnie przejrzane moto, potwierdziło się że jest w świetnym stanie i nie ma żadnych patologii.
Poza jedną. Okolice furii afrykańskiej - pompy. Otóż wychodzi że całe cykanie (miarowe, w okolicy przedniego garnka- pojawiało się różnie, raz było raz nie. I nie jest to terkotanie samej pompy bo to znam doskonale, dźwięk jakby z rozszczelnionego kolektora, zaworów..) było spowodowane nieprawidłową pracą pompy. Uradowany podrzuciłem kumplowi drugą pompę. Wszystko było fajnie przez kilka kilometrów. Afra zdechła, odłączyłem pompę, podpiąłem - jakoś działa. Kolejne 2 km i znowu zdechła - już nie ożyła. Dopchałem do domu i szukam. Otóż sprawdziłem 3 pompy i na żadnej nie odpala, styki nie iskrzą, nie pompuje. Na zamkniętym kraniku nie zaczyna terkotać. Sam bak, kranik i filtr (nowy) sprawdzone - leje się elegancko, aż łańcuch zalałem Wydedukowałem że nie ma opcji żeby dwie pompy były padnięte (jedna nowe styki zamiennik, druga oryginalne styki w bdb stanie) i mając zalany bak do pełna zamiast pompy wstawiłem rurkę (wiem że na dłuższą metę to działa w 03 i 04 ale przez 80-100km powinno też zadziałać grawitacyjnie w 07. I faktycznie, odpaliła, rozgrzała się i zrobiłem rundę - chodzi elegancko, prawie nie cyka (zakładam że to wynikało z nieprawidłowego spalania..?), dałem w palnik - jedzie jak trzeba. I tu się zastanawiam co dalej: 1. Czy zasilanie pompy działa tylko przy kręceniu rozrusznikiem (no i przy pracy silnika oczywiście)? Jak rozumiem aby sprawdzić czy prąd wogóle jest na wtyczce - podpiąć miernik i kręcić? 2. Jeżeli prąd jest to gdzie dalej szukać? 3. Jeżeli nie ma - sprawdzę insalację. Po drodze jest chyba jakiś przekaźnik? Może być winny? (i czy są ew. jakieś jego zamienniki?) 4. Coś pominąłem? Jakieś banalne rozwiązanie? Pozdrawiam i oczekuję pomocy Czarnuchy Wyjazd za tydzień zimny |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Zasilanie Garmin 2610 | Pawel_z_Jasla | Hardware | 34 | 29.09.2011 21:42 |
zasilanie pompy | rafalkefir | Uklad paliwowy i wydechowy | 29 | 14.04.2011 22:03 |
Zasilanie GPSa Becker 7926 z istalacji TA | petrosbike | Hardware | 48 | 21.03.2011 20:03 |
Iskra, a raczej jej brak. | Robertbed | Układ elektryczny i zapłonowy | 3 | 06.11.2009 00:13 |