![]() |
|
Imprezy forum AT i zloty ogólne Imprezy forum AT i zloty ogólne. Spotkania użytkowników naszego forum. Mają one charakter otwarty: obecność AT wskazana, ale nie jest wymogiem. Piszemy również o imprezach motocyklowych, na które wybierają się nasi forumowicze. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
|
![]() |
#1 |
N30 43.140 W4 31.884
![]() Zarejestrowany: May 2005
Miasto: Częstochowa
Posty: 183
Motocykl: RD07a
![]() Online: 1 dzień 12 godz 8 min 29 s
|
![]() Polecam startowałem wiele razy jako amator oczywiscie na lekkim moto typu cross. Afrykańczyków zachęcam do kibicowania, a wszystkich posiadaczy lekkich dzików do startowania. Kajtek może sie namówisz na trening przed runda MP. REGULAMIN RAMOWY CYKLU IMPREZ MOTOCYKLOWYCH ,,WINÓW CROSS COUNTRY 2009” O PUCHAR PREZESA AUTOMOBILKLUBU OPOLSKIEGO 1. PRZEPISY OGÓLNE 1.1 Cykl popularnych imprez motocyklowych „Winów Cross Country 2009” sk łada się z trzech eliminacji organizowanych na terenie poligonu „Winów” w miejscowo ści Górki koło Opola. Zawody odbędą się w następujących terminach : I Runda - 5 kwietnia 2009 II Runda - 10 maja 2009 III Runda - 20 września 2009. Zawody mają charakter otwarty i startować w nich mogą zawodnicy z licencją A i B oraz amatorzy . Dopuszcza się również do start zawodników zagranicznych spełniających wymogi niniejszego regulaminu. 2. ORGANIZATOR 2.1 Organizatorem ca łego cyklu imprez jest Automobilklub Opolski OPOLE ul. Wrocławska 102 tel. 077 474 59 19 . 2.2 Nadzór nad całością rozgrywek sprawuje Komisja Motocyklowa Zarządu Okręgowego PZM Opole . . 3. UCZESTNICY 3.1 Prawo do startu maj ą uczestnicy z licencją A i B uprawniającą do startów w rajdach enduro lub motocrossie oraz amatorzy bez licencji. 3.2 Zawodnicy bez licencji zobowiązani są do wykupienia ubezpieczenia NNW, oraz udziału w przeszkoleniu zapoznającym z zasadami obowiązującymi w zawodach. 3.3 Uczestnicy, którzy nie ukończyli 18 lat, muszą złożyć pisemną zgod ę rodziców lub opiekunów prawnych na udział w zawodach. 3.4 Każdy uczestnik musi przedłożyć w biurze zawodów : - dowód tożsamości - licencję , ważną na rok 2009.(nie dotyczy amatorów) - aktualne badania lekarskie uprawniające do brania udziału w zawodach motocyklowych , a zawodnicy licencjonowani powinni posiadać ważną ksi ążeczkę zdrowia sportowca - wypełnioną kartę zgłoszenia - dowód wpłaty wpisowego - uczestnicy zawodów (amatorzy) mają możliwość zrobienia badania lekarskiego przed zawodami na miejscu w biurze zawodów . 3.5 Do startu będą dopuszczone motocykle i quady sprawne technicznie , których wyposażenie jest zgodne z wymaganiami RSM dla dyscypliny MotoCross lub enduro . Motocykle biorące udział w imprezie nie muszą posiadać dowodu rejestracyjnego oraz osprzętu ( oświetlenie , sygnalizacja ) wymaganego przepisami prawa o ruchu drogowym. . 3.6 Zawodnicy muszą posiadać wyposażenie osobiste wg RSM dla dyscypliny motocross . 3.7 Każdy zawodnik zobowiązany jest do przedstawienia swojego pojazdu i kasku do kontroli technicznej . 4. PODZIA Ł NA KLASY 4.1 Zawody rozgrywane b ędą w klasach : - klasa JUNIOR – motocykle o pojemności do 85ccm , wiek od 13 lat do 17 lat - klasa E1 – motocykle o pojemności 150 ccm – 2T i do 250 ccm – 4T (uczestnicy bez licencji lub z licencją „B” ) - klasa E2/E3 – motocykle o pojemności powyżej 150 ccm – 2T i powyżej 250 ccm 4T(uczestnicy bez licencji lub z licencją „B”) - klasa OTWARTA- uczestnicy z licencją „A” , bez podziału na klasy + zawodnicy amator klas E1 i E2/E3 . Warunkiem utworzenia klasy jest udział minimum 3 zawodników z licencją „A” . - klasa WETERAN – od 40 – go roku życia ( od rocznika 1969 ) - klasa QUADY – bez podziału na klasy 4.2 Czas trwania wyścigu Bieg I - motocykle (wspólny dla wszystkich klas ) 2 godziny - klasa E1 - klasa E2/E3 - klasa OTWARTA (licencja) - klasa WETERAN 1 godzina – klasa JUNIOR Bieg II - quady 1,5 godziny – klasa QUADY 4.3 Zawodnik , który przystąpił do zawodów jako amator i uzyskał licencję B w trakcie sezonu może do końca sezonu 2009 startować w tej samej klasie . 5. KLASYFIKACJA 5.1 Zawodnicy s ą klasyfikowani na podstawie zapisu ilości pokonanych okrążeń trasy po przejechaniu min . 1 okrążenia . Przy jednakowej ilości pokonanych okrążeń , o zajętym miejscu decyduje wcześniejszy czas ukończenia ostatniego okrążenia . 5.2 Punktacja zawodów : I – 25 pkt. II- 22 pkt. III – 20 pkt. IV – 18 pkt. V - 16 pkt . VI - 15 pkt. VII - 14pkt. VIII - 13 pkt. IX - 12 pkt. X - 11 pkt. XI - 10 pkt. XII - 9 pkt. XIII – 8 pkt. XIV - 7 pkt. XV - 6 pkt. XVI - 5 pkt. XVII - 4 pkt. XVIII - 3 pkt. XIX - 2 pkt. XX - 1 pkt. 5.3 Do klasyfikacji końcowej cyklu zalicza się punkty zdobyte przez zawodnika we wszystkich odbytych rundach . Zwycięzcą zostaje zawodnik , który uzyska największą ilo ść punktów. Przy równej ilości punktów decyduje większa ilość wyższych miejsc w rundach . 6. ZG ŁOSZENIA I WPISOWE 6.1 Zgłoszenia do każdej z eliminacji mogą być przesyłane przed terminem imprezy na adres organizatora lub złożone w biurze imprezy. Zgłoszenie musi być czytelnie wypełnione i osobiście podpisane przez uczestnika 6.2 Wpisowe za udział w eliminacji wynosi 90 zł. Uczestnicy do lat 17 - 60 zł . Członkom Automobilklubu Opolskiego z opłaconą składką za rok 2008 przys ługuje zniżka w wysokości 25%podstawowego wpisowego. Wpisowe może być wpłacone na konto PKO BP oddz. Opole nr 56 1020 3668 0000 5902 0009 6685 lub w dniu zawodów w biurze zawodów . Biuro zawodów „Winów Cross Country 2009” znajduje się w siedzibie Automobilklubu Opolskiego w Opolu ul. Wrocławska 102 w godz. od 8-15 od poniedziałku do piątku , a w dniu imprezy na terenie poligonu „Winów”. 7. START I META 7.1 Zawodnicy przed startem maj ą prawo przejechać jedno okrążenie zapoznawcze w czasie wyznaczonym przez organizatora .Wszelkie inne treningi na trasie są zabronione . Start następuje 10 min. po przyjeździe ostatniego zawodnika z okrążenia zapoznawczego .Procedura startu zaczyna się od pokazania tablicy oznaczającej 2 minuty do startu i na ten znak następuje uruchomienie silników .Następnie starter pokazuje tablice 15 i 5 sekund . Start następuje na znak chorągiewki startera . Falstart jest karany procedurą stop and go w strefie pomiaru czasu po zatrzymaniu zawodnika przez sędziego na 2 min. Koniec wyścigu jest sygnalizowany chorągiewką z szachownicą po upłynięciu wyznaczonego czasu i oznacza zakaz kontynuowania jazdy po przekroczeniu linii mety . Ilość okrążeń i pomiar czasu będzie dokonany elektronicznie . 8. PRZEPISY PORZĄDKOWE 8.1 Jazda po trasie w kierunku przeciwnym do ruchu jest zabroniona , pod gro źbą wykluczenia z zawodów . 8.2 Zawodnik , który przypadkowo opu ścił trasę , musi na nią wrócić w miejscu jej opuszczenia .Niedotrzymanie tego warunku spowoduje wykluczenie zawodnika. 8.3 Każdy zawodnik ma obowiązek stosowania w parku maszyn mat ekologicznych pod motocykle . 8.4 W pobliżu startu organizator wyznacza strefę napraw i tankowania obszar ten oznaczony jest chorągiewkami białą wjazd i żółtą wyjazd . Na terenie strefy napraw może przebywać jedynie zawodnik startujący w zawodach i jeden jego mechanik , oraz osoby funkcyjne wyznaczone przez organizatora . 8.5 Na terenie strefy napraw jest całkowity zakaz palenia tytoniu i używania ognia. W czasie wyścigu tankowanie pojazdu może odbywać się tylko w strefie napraw i tankowania i tylko po unieruchomieniu silnika tankowanego pojazdu . 8.6 Ilość tankowań i zjazdów do strefy napraw nie jest limitowana . 9. WYKLUCZENIA ZAWODNIKÓW 9.1 Wymiana motocykla na inny ni ż zgłoszony . 9.2 Zamiana motocyklami z innym zawodnikiem 9.3 Tankowanie paliwa poza strefą napraw . 9.4 Tankowanie motocykla z włączonym silnikiem . 9.5 Palenie tytoniu w strefie napraw zawodnika lub mechanika . 9.6 Użycie niedozwolonego paliwa . 9.7 Przyjęcie niedozwolonej pomocy 9.8 Jazda poza wyznaczoną trasą . 9.9 Jazda pod prąd . 9.10 Ominięcie punktu kontroli przejazdu lub punktu tajnego 9.11 Trening po trasie 9.12 Wylanie oleju lub paliwa na ziemię . 9.13 Nie używanie maty ekologicznej . 10. ZAKRES PRAC DOZWOLONYCH PRZY POJAZDACH 10.1 Wymiana ka żdej części oprócz ramy. 10.2 Wymiana opon 10.3 Wymiana i uzupełnienie płynów . 10.4 Uzupełnienie paliwa . 10.5 Oczyszczenie pojazdu z błota na plastikach oraz chłodnicy omycie numerów startowych. 11. PROTESTY 11.1 Protesty przyjmowane b ędą tylko na piśmie w Biurze Zawodów do 15 min. po ogłoszeniu nieoficjalnej klasyfikacji .Kaucja wynosi 200 zł. (zwrotna w przypadku uznania protestu). 11.2 Jeżeli wskutek przyjętego protestu zajdzie konieczność demontażu niektórych elementów motocykla, dokonuje go zawodnik przeciwko , któremu złożono protest lub jego mechanik w obecności Kierownika Komisji Technicznej . 12. NUMERY STARTOWE 12.1 Na motocyklu musi znajdowa ć się numer startowy umieszczony z przodu Numery nadane przez organizatora w I rundzie obowiązują przez cały rok . 13. NAGRODY 13.1 Nagrody w Rundach o Puchar Prezesa Automobilklubu Opolskiego Puchar - za zaj ęcie pierwszych trzech miejsc w każdej klasie (min. 8-u sklasyfikowanych zawodników w klasie ) Puchar - za zajęcie I i II miejsca w klasie min.6-ciu sklasyfikowanych zawodników w klasie Puchar - za zajęcie I miejsca w klasie min. 4-ch sklasyfikowanych zawodników w klasie . 13.2 Klasyfikacja roczna o Puchar Prezesa Automobilklubu Opolskiego prowadzona bę dzie w poszczególnych klasach wg punktacji podanej w punkcie 5 . Do klasyfikacji końcowej zalicza się punkty zdobyte przez każdego z uczestników w całym cyklu . Warunkiem sklasyfikowania jest ukończenie minimum dwóch rund . Klasyfikacja zostanie ogłoszona w dniu ostatniej eliminacji ,po jej zakończeniu . Za zajęcie I do III miejsca w każdej z klas uczestnicy otrzymają Puchar ufundowany przez Prezesa Automobilklubu Opolskiego . Za zajęcie od IV do VI miejsca wręczone zostaną dyplomy . 14.Ubezpieczenia. Impreza jest ubezpieczona od odpowiedzialno ści cywilnej [OC] Od NNW uczestnicy Powinni ubezpieczyć się we własnym zakresie..Organizator nie odpowiada za ewentualne straty i szkody w stosunku do uczestników i ich sprzętu jak i szkody oraz straty spowodowane bezpośrednio w stosunku do osób trzecich i ich mienia . 15. W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem mają zastosowanie przepisy RSM i Komunikaty GKSM. Regulamin zatwierdzony przez Komisja Motocyklowa Okręgową Komisję Motocyklową Automobilklubu Opolskiego PZM OPOLE W dniu 24.03.2009
__________________
Pozdrawiam Jojna |
![]() |
![]() |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Cross Country w Kurdwanowie | xwa_jacek | Imprezy forum AT i zloty ogólne | 1 | 22.08.2013 12:13 |
Sosnowiec - Cross Country - 5 x 2008 | ramires | Imprezy forum AT i zloty ogólne | 4 | 10.10.2008 10:31 |