|
Szpej turystyczny - Produkty i Porady Wszystko co potrzebne do dużej i małej turystyki |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
23.01.2018, 23:16 | #1 |
Konto zamknięte na stałe
Zarejestrowany: May 2012
Posty: 1,603
Motocykl: RD03
Online: 2 miesiące 1 tydzień 4 dni 7 godz 52 min 54 s
|
Redverz Atacama Expedition - namiot z garażem
Namiot Atacama Redverz Expedition jest w założeniu przeznaczony dla motocyklistów którzy nie chcą klęczeć przed wejściem do swojego domu w podróży, liczą na większy komfort wyjazdu pod namiot, a dodatkowo chcieliby zapewnić swojej maszynie większe bezpieczeństwo.
Opiszę niżej posiadaną wersję dwuosobową, dostępny jest także model jednoosobowy, mający mniejszą sypialnię. Dane techniczne
Zakup namiotu był poprzedzony dość długim procesem wyszukiwania, ponieważ wieloletnie doświadczenie spania pod gwiazdami uczy, że nie istnieje jeden namiot na każdą okazję. Starałem się dobrać rozwiązanie mogące wypełnić lukę w segmencie wyjazdów zmotoryzowanych (samochód lub motocykl), także w większej grupie znajomych, gdzie może zaistnieć konieczność przeczekania dnia lub dwóch pod dachem. Czasem po prostu nie chce się siedzieć w kucki albo w śpiworze całą dobę, gdy na zewnątrz pogoda nie zachęca do wycieczek. Redverz Atacama Expedition to namiot dający o wiele większy komfort niż typowe, wyjazdowe dwójki i pochodne konstrukcje, a jednocześnie oferujący większą elastyczność zastosowań i wyższą jakość materiałów niż marki dostępne w popularnych sklepach turystycznych w Polsce. Co nie znaczy, że nie da się znaleźć produktu porównywalnego, wszak rynek turystyczny ciągle żyje i zmienia się z sezonu na sezon. Wbrew niektórym opiniom namiot bez problemu da się rozstawić samodzielnie, a dwu lub trzykrotne powtórzenie procedury pozwoli na uzyskanie biegłości odpowiedniej do szybkiego postawienia schronienia przy mocno niesprzyjających warunkach, na przykład w czasie ulewy po ciemku. Sypialnia z podłogą o wysokich burtach pozostaje przypięta cały czas do tropiku, więc jeśli prawidłowo spakowaliśmy namiot poprzedniej nocy, to będziemy mieli sucho w sypialce nawet przy deszczu i w kałużach. Przy bezwietrznej pogodzie namiot jest utrzymywany w pionie przy pomocy czterech dość dużych śledzi. Jeśli jednak mamy nad głową silne podmuchy, wówczas rozwijamy sprytnie umieszczone odciągi (w zamykanych na rzep kieszonkach przy masztach) i uzyskujemy bardzo stabilną konstrukcję na niemal każde warunki pogodowe. Namiot nie jest niestety konstrukcją samonośną, jakoś trzeba umocować do podłoża przynajmniej cztery punkty. Atacama posiada dobrze wentylowaną sypialnię z wejściami z dwóch końców: zarówno od szerokiego jak i od wąskiego. Drugie wejście pozwala na swobodniejsze manewrowanie zakwaterowanych osób czy sięganie do bagaży. Wszystkie wejścia do sypialni są zaopatrzone w osobno otwieraną moskitierę - przy szybkim operowaniu nie powinniśmy mieć w nocy krwiopijców na skórze. W środku, w komfortowych warunkach, na sporej przestrzeni (234 x 241 cm) ulokują się dwie osoby z dużą ilością bagaży, ewentualnie kilkoro podróżników w nieco bardziej przytulnym układzie. Głównym, chociaż niejedynym, atutem namiotu jest wedle producenta obszerny przedsionek mający służyć jako garaż dla motocykla. Tak przyjęta strategia reklamowa irytuje część komentujących i testujących produkt: po co parkować motocykl w namiocie, pytają? Przyznaję, na pierwszy rzut oka również potraktowałem to jako zbędną ciekawostkę. Czy jednak na pewno jest to jedynie bajer? Możliwość przepakowania bagażu, dokonania niewielkich napraw pod dachem może być nie do przecenienia, a fakt że motocykl wraz ze zwykle kosztownym wyposażeniem przebywa w nocy obok nas, w zamknięciu, nie zwiększając zainteresowania amatorów cudzego mienia, to coś więcej niż slogany. Podkreślam, że należy pamiętać o prowidłowym zaparkowaniu maszyny, aby w razie wywrotki upadała w kierunku przeciwnym niż sypialnia. Tak na wszelki wypadek. Oczywiście nikt nie zmusza do parkowania w namiocie, można postawić na element towarzyski tak dużej przestrzeni: kogoś przenocować czy zorganizować imprezkę dla znajomych biwakujących obok. Przyznacie, że w typowych dwójkach jest to niezbyt wykonalne. Przedsionek ma niezależnie otwierane powierzchnie na swoich trzech ściankach, dzięki czemu uzyskujemy dużą swobodę w tworzeniu odpowiedniego na dany moment układu przestrzeni. Każde drzwi można zrolować i zablokować w takim położeniu. Namiot po spakowaniu jest stosunkowo nieduży, szczególnie gdy zestawi się go z produktami oferującymi zbliżoną powierzchnię użytkową. Znajdujący się w komplecie worek pozwala na ściągnięcie go dwoma pasami oraz łatwe przenoszenie dzięki dedykowanym uchwytom. Atacamę można zakupić w europejskim sklepie firmy Redverz (https://www.redverzstore.com/en/) bądź w Touratech Polska. Filmy prezentujące produkt: motocyklista pierwszy raz rozstawia swój namiot: https://www.youtube.com/watch?v=owzre3J33xE Atacama przy niesprzyjającej pogodzie (od 1:08):.https://www.youtube.com/watch?v=Q0RlXKwdPVY Alternatywa Bardzo podobny namiot Lone Rider: https://www.lonerider-motorcycle.com Firma Lone Rider ma jeszcze jedno rozwiązanie, z zupełnie drugiego końca skali - bardzo mały, jednoosobowy namiot który polecam zainteresowanym: Minitent.
__________________
Konto zamknięte na stałe. |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Kufry expedition cases | trafior | Wszystko dla Afryki | 12 | 15.04.2017 18:03 |
Albania Gëzuar Expedition 2016 | zaczekaj | Trochę dalej | 121 | 09.01.2017 18:28 |
Dont know Expedition tu de africa | Misza | Trochę dalej | 79 | 22.02.2016 12:30 |