Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Silnik, sprzęgło, skrzynia

Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 03.06.2018, 13:12   #1
RysiekO
 
RysiekO's Avatar


Zarejestrowany: Aug 2015
Miasto: Piaseczno
Posty: 309
Motocykl: Dryna cztyrysta
Przebieg: ipobieg
RysiekO jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 tygodni 3 dni 8 godz 57 min 16 s
Domyślnie Silnik 03, nowy kontra stary.

Hej, zakupiełm silnik od Fiha, gdyż mój piec już mocno sfatygowany powoli oidmawiał posłuszeństwa: wałek już w połowie życia, wyciek spod głowicy i pokryw (chyba zewsząd), kompresja gdzieś 6-7 bar (ale może pomiar niedokładny, choć moc w nim już powoli gasła, no i buchał czarnymi chmurami w słoneczne dni przy mocnym przwegazowaniu) a z powazniejszych jeszcze może walące sprzęgło.

Nowa jednostka jest z powypadka, widac po ukruszonych mocowaniach silnika, ale chciałem spróbować i jeszcze sezon polatać, przy szybkim przerzuceniu, niż spocząc na remoncie starego pieca. Ale przy zakupie zdjeliśmy tylko jedna pokrywę zaworów tak rzucić okiem, generalnie obejrzałem silnik i wyglądał ładnie, lekko ruszony wałek ale jeszcze git (i tak bym wklejał zębatke) a komprechę Fihu potwierdzał że jeszcze zdrowa bo robił pomiar. Dopiero w domu wyszła niespodzianka pod druga pokrywą, pęknięta ścianka tunelu na świecę, i pokrywa lekko wgięta do środka, chyba rama ją wcisneła, od zewnątrz głowica ma tylko malutki ślad, taki ząbek na który nie zwróciłem uwagi, no i niegdzie tych szczątków nie ma, siedzą głębiej w silniku? - cylinder przedni, łańcuch od strony pokrywy sprzędła.

Co mam robić, co robic? umowę z Fihem, gdyż on sam nie znał silnika i trzymał go na lepsze czay do swojej babci, więc jeśli miąłby się coś z nim okazać to odmienialmy się gotówka-silnik. Więc pytanie do ekspertów drodzy miłośnicy starych rupci oddać na rozbiórkę komuś ten nowy i latać czy remontować w stary piec i jakie by się z tym wiązały koszty plus minus? Sam juz nie wiem co robić, bo jeden i drugi piec czegoś chce.
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg WP_001008.jpg (212.0 KB, 25 wyświetleń)
Typ pliku: jpg WP_001009.jpg (208.8 KB, 22 wyświetleń)
Typ pliku: jpg WP_001002.jpg (192.8 KB, 22 wyświetleń)
Typ pliku: jpg WP_001003.jpg (168.3 KB, 19 wyświetleń)
Typ pliku: jpg WP_001004.jpg (231.3 KB, 21 wyświetleń)
__________________
Łąki łan
RysiekO jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Nowy/stary scottoiler podos Wszystko dla Afryki 38 11.05.2017 23:59


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:59.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.