Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > NAT - Nowa (przyszła) Królowa > CRF 1000 L

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 28.07.2018, 13:13   #1
ex1
 
ex1's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2009
Miasto: Szczecin
Posty: 2,996
Motocykl: CRF1100
ex1 jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 4 dni 8 godz 58 min 2 s
Domyślnie Potestowałem NAT w Grubszym terenie - wnioski :)

Przeklejam posta z Łowców.. bo wiem że nie wszyscy czują FB

być może się komuś przyda.. a i podyskutować można..

Cytat:
... tak wyszło że ostatnio dokonałem zmiany motocyklowej z LC8 na NAT.. zgrało się to z testami off nowej Hondy crf1000 ADV Sport. A racji iż sporo osób mnie dopytuje.. Jak nowa Afra, jak DCT, jak w offie.. itd.. postanowiłem iż napiszę parę słów w temacie tego motocykla.. aby było dla potomnych.. może to będzie dobry wstępniak do dyskusji szerszej.. może kogoś zainteresuje lub po prostu pomoże w dokonaniu takiego czy innego wyboru.. W skrócie będzie bo to post w końcu.. Na Szosie: Nowa AT jedzie praktycznie jak GS.. Bardzo Stabilna, nisko środek cieżkości, 200-210 km/h zero problemów. Dobra ochorina przed wiatrem.. na poziomie wodniaka, lepiej niż lc8 stare i nowe , Siedzenie do dupy zakręty Super.. bardzo dobrze wyważony motocykl.. oczywiście jest 21' i wysoki miękki zawias.. więc tutaj GS będzie miał przewagę! W terenie: Jest bardzo przyzwoicie, zawias 220mm i 230mm, w adv S 250mm, Mocy mamy sporo, koła 21' i 18' dobre opony i wjedziecie wszędzie.. przy wolnych odcinkach - trialowych pomaga silnik którego cieżko jest naprawdę zdławić.. noo i oczywiście cała masa w centralnym punkcie motocykla, nawet Akumulator, leży na silniku.. .. Zawieszenie pracuje przyzwoicie.. ale jest za mało sztywne, bardziej gąbczaste, Progresy z przodu nie pomagają na szybkich odcinkach.. Lc8 i jego pochodne poradzą sobie lepiej.. ale nie ma tutaj przepaści... Gorzej będzie w piachu.. Afra ma idiotycznie ustawioną dwójkę... Co prakczynie wyklucza ją z jazdy w kopnym piachu... albo kręcisz jedynką albo koniec! SIC! Wlot powietrza pod lampą pozwala wysoko brodzić - to plus, Felgi DID w standardzie to plus! wielostopniowa trakcja, wyłączana na guzik nawet w ruchu.. to plus.. Pozycja i wyważenie to chyba największy plus... noo i oczywiście silnik.. który będzie pyrkał ale wjedzie wszędzie nie obrotami a właśnie momentem.. podjazdy super. NOWA Afra to tak trochę GS i LC8 w jednym... Jak by zlepić z tych 2 jeden motocykl.. porównywalny na szosie do BMW i w terenie do LC8. wszędzie nieco od tych 2 odstaje.. ale wielu z was myślę ze jest w stanie to zaakceptować.. Moj motocykl to Crf1000 z 2016 roku z DTC, z wad jakie odkryłem.. to optłukujący się lakier na ramie, giętka i mało stabilna stopka boczna, idotyczne gumkonakrętki szybby które wpadają gdzieś do czachy, niewygodne siedzenie, Rączki pasażera których nie da się odkręcić, sety pasażera, które potrafią wbić się w nogę kierowcy .. przy jeździe Off. Wąskie podnóżki. Reszta to raczej same pozytywne cechy. Motocykl daje naprawdę radę.. Świetnie się prowadzi.. nie męczy! i daje dużo radości z jazdy.. na koniec 2 słowa odnośnie DCT. Jezdziłem tym na szosie, po mieście, po szutrach w bagnie, rzece, piachu... praktycznie wszędzie. po za zwiększoną masa (której nie czuć) nie dostrzegam wad tego rozwiązania. - pewnie jakies są (np. brak możliwości jazdy na półsprzęgle) ale na szosie.. lepiej szybciej sprawniej.. Hamowanie.. skuteczniejsze dzięki skrzyni która dohamowuje motocykl wraz z przygazówką. w terenie tak samo.. zdecydowanie szybciej się zatrzymujemy! W mieście super, (troszę wkurza mnie tryb D - bo zapina szybko wysokie biegi, dlatego jezdze na S). DTC w mieście traktuję jako asystenta, niż kierownika.. tzn.. wrzuca on sobie biegi..ale ja i tak guzikuje co mim tam w danej chwili pasi. ... W Terenie: DTC ujawnia szereg fajnych cech... poprostu łatwiej się jedzie, odpada uporczywa zmiana biegów na stojąco, każde wyjście z zakrętu na szybko, możemy dowolnie zbic bieg jak mało mocy czy wbić wyższy jak obroty wysokie.. powerslide-y idzie robić nie tylko do odciny ale nawet przez 2 biegi.. a może i dłużej.. to samo na kole.. DTC sama zapnie kolejny bieg.. lub zrobimy to guzikiem.. Motocykla nie da się zdławić na górkach, w błotach bagnach czy rzekach, brak konieczności sprzęgłowania przy ciasnych traialowych trasach to tez wielki plus... osobiście nie doszedłem do tego gdzie jest minus DTC.. jak dotąd.. ale nadal odkrywam.. to tyle.. kolejny motocykl kupię pewnie za kolejne 10 lat.. więc pewnie dopiero wtedy kolejny post ...





__________________
Super Lekkie Enduro (950 SE), do tego ROGAL i już jest fajnie..
ex1 jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Kask enduro z szybą do 600 PLN - opinie, wnioski? motormaniak Kaski 302 13.09.2021 22:16


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.