Upał 34 stopnie, ale to minie spoko....co Wy tacy nerwowi? Ostatnio nie idzie tu nic napisać
To jest element (termistor) przez który płynie prąd żarówki pokazującej poziom rezerwy paliwa.
Już sama wymiana żarówki na inną (mocniejsza / słabsza
fabr-12V 3,4W) może być powodem złej pracy tej kontrolki. Jeśli termistor jest niezanurzony w paliwie to się nagrzewa (płynie przez niego prąd żarówki około 0,2A) i jego rezystancja (opór) jest bardzo mała i żarówka świeci. Zanurzony jest chłodzony "temperaturą" paliwa i ma dużą rezystancję przez co żarówka nie świeci.
Jeśli ktoś chce zrobić pomiary rezystancji musi podać temperaturę otoczenia / termistora przy pomiarach np:
20-25 stopni - to już jest jakieś odniesienie. Co innego charakterystyka (sposób narastania rezystancji do temperatury, szybkości narastania itp) takiego termistora może być już inna.
Co do samych zamienników. Może być różnica w sposobie zaświecania kontrolki. Moje termistory pamiętam bardzo powoli przechodziły w stan świecenia, a były dobierane z oferty części elementów elektronicznych (opis w afripedii)