Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat CRF 1000 / CRF 1100 > Rama, zawieszenia, napęd

Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 19.04.2020, 19:26   #11
zimny
trampkarz emeryt
 
zimny's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: Garwolin
Posty: 2,854
Motocykl: F800GS ADV
Przebieg: za mały
zimny jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 5 dni 1 godz 9 min 18 s
Domyślnie

O, to ja bym się podpiął pod temat. Zawsze podchodziłem to zawieszenia hmm... lekceważąco może. Ot, czy to trampek, afryka czy V-strom - to nie ma szału i "pewnie tak ma być". Regulowałem napięcie wstępne jak zabierałem pasażerkę i wio..

Mam nowego-starego DL650 z 2005r. Maszyna nie wymęczona bo ma śmieszne 15 tys. przebiegu czyli nic.

No i pomyślałem że siedząc na postojowym coś porobię i wziąłem się za ustawienie przynajmniej z grubsza SAGu.

W necie znalazłem że jak siądę dupą na moto to powinno być w granicach 25-33% z przodu w DLu i 25-35% z tyłu. Co oznacza przy skoku 150mm po około 40-55mm ugięcia, tak mniej więcej.

Przód przy wkręceniu napięcia do niecałej połowy ma ugięcia 43mm jak siądę, zatem wnioskuję że jest spoko. Zdaje się że jak siądzie pasażer powinno starczyć regulacji aby utrzymać SAG tak do 50mm. Olej 10W ale to nie ma znaczenia jak sądzę?

Gorzej jest z tyłem, jak sobie ustawiłem na 2 kreski z 5 (mam hydrauliczny napinacz i regulacja jest od 0 do 5 widocznych kresek. Każda co około 1,5-2mm) tył jakoś siedział. Zmierzyłem - 73mm z 150mm skoku. Do kitu.. Ustawiłem 4 z 5 kresek i dopiero jest ugięcie 50mm z 150mm.

Problem jest taki, że aby to podobnie utrzymać jak siądzie pasażerka i kufry - zabraknie mi regulacji.

Pytanie do znawców - czy jak pomiędzy napinacz a sprężynę dam podkładkę powiedzmy odpowiadającą dwóm kreskom - to będzie to działać? Tzn. żebym obecny SAG miał przy wysunięciu napinacza na 2 zamiast 4 kresek. I zostanie mi zapas jak siądzie pasażer.

Czy to bezpieczne? Tak byłoby najtaniej i najprościej - do samej pracy amora, tłumienia nie mam zastrzeżeń. Czy raczej kupno jakiejś sprężyny? Jak tak to poza Hyperpro jakieś dobre marki są? Wilbers?

W starych DLach była ogólnie miękka sprężyna, po 2012 trochę twardsza i jak się trafi to kupię amor cały z nowszego. Tam regulacji mi starczało spokojnie, rok jeździłem na nowszym DLu.

Dzięki i pozdrawiam
zimny
zimny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
T700 - Regulacja zawieszenia przedniego - dobicia i odbicia - zasada działania pattryk Yamaha 43 16.03.2023 01:01
SAG - regulacja zawieszenia przód, tył DrSpławik Rama, zawieszenia, napęd 14 18.04.2018 12:32
Regulacja zawieszenia - artykuł Motocykl-online BIAŁY Regularne czynności serwisowe 4 20.04.2011 12:32


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:09.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.