Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Silnik, sprzęgło, skrzynia

Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 21.06.2020, 00:02   #32
matjas
 
matjas's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Brzezia Łąka
Posty: 14,060
Motocykl: nie mam AT jeszcze
matjas will become famous soon enough
Online: 4 miesiące 1 tydzień 2 dni 17 godz 43 min 15 s
Domyślnie

Wg mojej wiedzy przy wymianie pierścieni na stary cylinder powinno się odnowić honowanie - wtedy elementy mają większą szansę dopasować się do siebie jak w nowym silniku.
Tyle wg tego co wiem.
Gdybym sobie robił to zrobiłbym właśnie tak gdyby to miało być zgniłe minimum ale za głupi jestem aby autorytarnie doradzać.

Na ile wiem ogólnie to jest tak, że jeśli masz wymieniać pierścienie oznacza to, że masz zużyty silnik. JAK zużyty to już inne pytanie.
Uszczelnienie w cylindrze nie następuje jak się to powszechnie uważa między pierścieniem a ścianą cylindra. Uszczelnia połączenie płaszczyzny pierścienia i rowka tłoka. Jeśli do takiego wyklepanego rowka założysz nowy pierścień również musi się to ułożyć. Pytanie czy to kiedykolwiek nastąpi.
Do tego dochodzi owalizacja cylindra w płaszczyźnie poprzecznej do sworznia... Do tego starego jaja układają się stare pierścienie. Nowe ... nowe są po prostu okrągłe.

Można jeszcze chwilę pisać ale wymiana samych pierścieni jest zabiegiem z dupy moim zdaniem zupełnie. Nikogo nie mam zamiaru obrażać bo każdy robi jak uważa, ale jeśli silnik nie ma kompresji lub/i bierze olej to należy zrobić wymianę na nadwymiar z całą jazdą: szlifem, honowaniem, usunięciem progu i jeździć kolejne 200tys pod warunkiem, że reszta silnika jest ok. Pod warunkiem, że się chce trzymać ten pojazd, pod warunkiem, że jest kasa i czas na remont. Dużo tych warunków jest.

Moim zdaniem Fazik przy 140tys i takim stanie ściany cylindra jak masz /na ile widać/, zakładając poprawną, równą kompresję nie martwiłbym się pierścieniami i o ile w prowadnicach nie ma wyczuwalnych luzów /nie zmierzysz ich niestety suwmiarką/ to załóż nowe uszczelniacze i zostaw ten silnik w spokoju.

m
__________________
'Przestań naprawiać kiedy zaczynasz psuć' - Ojciec matjasa

Ostatnio edytowane przez matjas : 21.06.2020 o 00:17
matjas jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
remont czy uzywany silnik andsoj Silnik, sprzęgło, skrzynia 66 28.12.2012 22:33
Remont Silnika ferolo Silnik, sprzęgło, skrzynia 27 12.07.2012 23:28
remont silnika bartol Silnik, sprzęgło, skrzynia 73 21.03.2011 13:23


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:26.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.