![]() |
|
Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#11 |
![]() Zarejestrowany: Sep 2018
Miasto: Słocina
Posty: 1,218
![]() Online: 2 miesiące 3 tygodni 1 dzień 6 godz 56 min 37 s
|
![]()
Też mam Zośkę i ten luz na wieloklinie jest w każdej. Nie ma on żadnego znaczenia przy frezowaniu i wierceniu. Jak silnik ciągnie, ten luz jest niejako skasowany oporami skrawania. Dużo ważniejsza jest eliminacja luzów pionowych wrzeciona, poziomych na stole krzyżowym, w mocowaniu detalu i na kolumnie - luzy w osiach X, Y, Z. Te luzy można wyeliminować dopieszczając Zośkę kolumną z rury o grubej ściance (ja mam 10 mm, a oryginał to jakieś 3 mm) i poprawą jej mocowania - temat rzeka. Do tego, tak jak piszą koledzy, porządne blokowanie nieużywanych osi - przy frezowaniu z trzech osi ruchoma podczas skrawania jest w zasadzie tylko jedna. Niektórzy zalewają też podstawę i głowicę żywico-betonem dla jeszcze większego usztywnienia całej maszyny. Bardzo ważny jest też solidny, ciężki i stabilny stół do którego jest przykręcona Zośka.
|
![]() |
![]() |