|
Układ chlodzenia Montaż i demontaż elementów układu chłodzenia: termostat, pompa wodna, wiatraki, chłodnice, prowadzenie przewodów |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
10.04.2021, 10:36 | #26 |
trampkarz emeryt
|
Majo, dzięki za porady - zrobiłem jak mówiłeś, tylko ja spuszczałem cały płyn bo musiałem wymienić pompę wody
O co chodzi z tym dynksem z Twojego zdjęcia? W sensie wywaliłeś go z termostatu? W tym co miałem termostacie go nie było - to chyba oryginalny hondowski, o dziwo był zamknięty. Porównałem i pogotowałem ten MotoRad z oryginałem i jest tak (pożyczyłem od ojca termometr elektroniczny z sondą który najczęściej pracuje w temp ok 78,5-79 ). Efekty: - motorad zaczyna sie otwierać przy ok 83, pełne otwarcie ok 89 i wtedy jest to ok 10mm. - stary termostat zaczyna się otwierać ok 86 i pełne (chyba) otwarcie przy ok 93, ok 5-7mm tylko. Zatem wymieniłem, tylko w oryginalnym była dziura a w Motorat w niej ten dynks który od jednej strony pod ciśnieniem zapewne blokuje przepływ. Zgodnie z tym co pisane - nie wywalałem go ale nie wiem czy słusznie. Z tego co teraz doczytałem to trzeba to było wywalić aby było jak w ori termostacie... Efekty: - na starym termostacie obie chłodnice robiły sie ciepłe już na ssaniu niedługo po zapaleniu, prawa bardziej lewa mniej. Po ok 5 min pracy wskazówka ledwo się unosiła, chłodnice ciepłe. Dojście do zakresu roboczego na postoju to około nie wiem.... 10-15 min. W czasie jazdy przy 10 stopniach przy 100kmh wskazówka spadała poniżej zakresu roboczego. - na nowym termostacie - po odpaleniu przez jakiś czas chłodnice obie są zimne. Po około 5 min wskazówka wchodzi w zakres roboczy, chłodnice obie nadal zimne. Gdy wskazówka dojdzie do ok 1/5 zakresu roboczego obie chłodnice zrobiły się ciepłe, w zasadzie podobnej temperatury. Po około 20-25 min pracy na jałowym wskazówka przy ok 3/4 zakresu roboczego i załącza się wiatrak. Na moje, to dziwne o tyle że ori termostat był zamknięty, ale może coś się zacinał. To chyba teraz jest OK? Ale nurtuje mnie ta dziura i dynks - tam jak termostat puszcza to woda płynie od dołu gdzie jest sprężyna czy od góry? Sorry za głupie pytanie ale nie babrałem się nigdy z układem chłodzenia. Parę fotek: MotoRad wymagał zeszlifowania od góry ok 2mm aby wszedł idealnie jak fabryczny do obudowy w Trampku. Porada praktyczna - aby wygodniej było składać i uszczelkę nową ułożyć w górnej obudowie termostatu polecam posmarować ją punktowo czarnym silikonem silnikowo w 3-4 miejscach. Wtedy trzyma sie obudowy i nie wypada przy składaniu. Czy powinienem pruć moto i z termostatu MotoRad ten dynks wywalić? Pozdrawiam zimny ps. a propos pompy wody wspomnianej na początku, lepsze ciekawostki odkryłem w swoim moto: |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Zjedzony termostat. | Mat | Układ chlodzenia | 19 | 15.09.2019 21:38 |
Termostat od Transalpa | Klepo | Układ chlodzenia | 2 | 15.09.2011 01:14 |
Termostat - tym razem nie o korkach i grzaniu | ramires | Układ chlodzenia | 15 | 15.07.2009 12:53 |