Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat CRF 1000 / CRF 1100 > Rama, zawieszenia, napęd

Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 22.05.2022, 04:42   #11
Majster
 
Majster's Avatar


Zarejestrowany: Nov 2019
Miasto: Chełm
Posty: 317
Motocykl: CRF1100 DCT ES
Majster jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 2 dni 17 godz 18 s
Domyślnie

Na przebieg łańcucha i zużycie zębatek znacząco wpływa sposób eksploatacji. U mnie napęd ma jak u mamy. Jeżdżę solo / z kuframi, głównie drogi 5 kategorii odśnieżania. Prędkość w większości pokrywa się z tym co na znakach bo lubię omiatać wzrokiem wszystko dookoła. Jak mam na wyznaczonej trasie deszcz to staram się go ominąć sąsiednim województwem. Okazyjnie wjadę na jakiś delikatny szuterek. Staram się co 400 km prysnąć smar na łańcuch ale delikatnie żeby mi nie syfiło - wiadomo że czysty motocykl lepiej jeździ. Czasem się chce lub trzeba pojechać ostrzej ale to tak z każdym sezonem jakoś mniej. Ludzie się różnią to i frajdę czerpią w różny sposób. Jak koledzy lubią przeprawy po osie w błocie (oglądałem filmiki lubelskie) to rozumiem, kibicuję i cieszę się z waszego szczęścia ale na ognisko dojadę od drugiej strony .

Wracając do łańcucha to bacznie go obserwowałem ostatnie 15k. Póki znacznik był na zielonym to było ok. Przy około 40k znacznik wszedł na czerwone pole to w zasadzie po każdym powrocie z trasy wymagał korekty naciągu. Ostanie dwa wyjazdy to za każdym razem z łańcucha flak.

Jestem przekonany, że sam łańcuch wytrzymałby dłużej gdybym używał olejarki i hipolu. Smar w sprayu po odparowaniu rozpuszczalnika tworzy coś ala wosk i nie syfi mi motocykla. Jednak zawarty w nim rozpuszczalnik odparowuje dość szybko i smar nie dostaje się do wnętrza ogniwa przez uszkodzony uszczelniacz tak jak wpłynie tam olej. A ogniwa miałem już zapieczone czyli dostała się tam woda przez zużyte uszczelki. Także działanie smaru to głównie w miejscu styku łańcuch - zębatki. No i trochę wycisza napęd.
Majster jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
zębatka zdawcza oldi Rama, zawieszenia, napęd 91 20.09.2020 16:29
Tripmaster do mnie mówi!!! Piotr B Owiewki, osłony, szyby, kanapy, zegary i linki 7 30.10.2013 17:34
zębatka zdawcza konrad1f Rama, zawieszenia, napęd 13 10.06.2009 00:21


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:27.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.