Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Silnik, sprzęgło, skrzynia

Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 26.02.2023, 09:02   #11
Mallory
Moderator
 
Mallory's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: May 2013
Miasto: Poznan
Posty: 2,503
Motocykl: RD04
Przebieg: kto wie
Mallory jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 1 tydzień 10 min 6 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał wierny Zobacz post
Cytat:
Napisał Dubel Zobacz post
Podkładki między zabezpieczeniem a zębatka przesuwają zębatkę odrobinę do silnika na część niewypracowana walka. Skutkuje to prawidłowym jej ustawieniem na wałku. Można spierdolic odtłuszczenie , niewystarczające nałożenie kleju, brak aktywatora, nie odczekanie do pełnego utwardzenia itp zawsze coś można spieprzyć.
Dzięki Wierny za przypomnienie. Warto rzucić okiem na cały ten wętek sprzed już prawie 10 lat !!! o matko - to moja pierwsza afryka była).
Tam tez jest optymalizacja technologii - zrezygnowałem z tych oringów na rzecz podkładek.

Dubel - 100% zgody.

A podkładki wciskam na siłę tak jak na zdjęciu - zeszlifowanie, zaostrzenie pomaga we wciśnięciu. To nawet bez kleju siedzi sztywno wtedy. Nigdy nie puściło.

Przepis kopij-wklej:

1. Zdejmowanie starej zębatki - ściągacz do łożysk.

Klej był Locktite 3478 (teraz stosuje 3450 - mniejsze tuby) - ciężko idzie, ale bez problemu.

2. I mamy wałek z resztkami kleju - wałek nie ruszony, w takim stanie jak przed zakładaniem - bo jaki miałby być bez uklepywania. Trzeba tylko resztki kleju usunąć. i odtłuścić benzyną

3. Urabiamy nowego kleju i nakładamy na wałek.

4. Zakładamy zabezpieczenie i wciskamy na siłę (na chama)) - zeszlifowaną i zaostrzoną podkładkę - z jednej i drugiej strony. Ja użyłem starych już wcześniej przygotowanych - przypomnę, że chodzi o spasowanie wszystkiego, żeby po wkręceniu śrub zabezpieczenia zębak pozostała na miejscu. Ja tę podkładkę musiałem delikatnie młotkiem dobić.

5. Wszystko jest już na maksa sztywne, więc wkręcamy śruby zabezpieczenia - na klej niebieski. Robimy to zanim klej się ściągnie - żeby wszystko zastygło całkowicie zmontowane.

6. Zostawiamy na dwa dni. Po tym czasie jest gotowe do spożycia:) i spokojnie można używać nie zużywając wałka przez następne 20 a może więcej tysięcy - zależy od tras, stylu jazdy, obciążenia itd...

Ten sposób u mnie działa.
Załączone Grafiki
Typ pliku: png zebatka.png (479.7 KB, 184 wyświetleń)
__________________


Kiedy jest najciemniej, wtedy błyska znów nadzieja. Tolkien.
Mallory jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Wałek zdawczy - jak wyeliminować luz?? tomozdyn Silnik, sprzęgło, skrzynia 28 12.07.2017 08:46
Czy warto zmieniać wałek zdawczy Vooytas Silnik, sprzęgło, skrzynia 62 09.06.2010 00:34


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:38.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.