Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Regularne czynności serwisowe

Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 11.12.2009, 08:47   #1
mckrzysiek
 
mckrzysiek's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Wołomin
Posty: 130
Motocykl: TRANSALP XL600V
mckrzysiek jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 11 godz 29 min 24 s
Domyślnie regulacja zaworów-klucz

najpierw się pochwalę - jako mechaniczny lamer zupełny, kierując się Waszymi radami oraz doczytywując w haynesowej biblii swojemy własnemy rencamy wymieniłem olej, filtr, płyn w chłodnicy, oleje w lagach (z demontażem lag i porządną inspekcją), klocki i płyn hamulcowy (przód i tył), przejrzałem i przesmarowałem wszystkie znalezione styki elektryczne... No - nie owijając - była chwila gdy czułem się jak Bruce Wszechmogący

Tak szło mi dobrze, że stwierdziłem, że synchro gaźników i luzy na zaworach to też dam przecież radę. I na tych zaworach poległem

Czym - u licha - wykręcacie te pieprzone kontry z główką w kształcie kwadrata? Na moje mocno nieprofesjonalne oko to klucz przydałby się jakiś o rozmiarze rzędu 4, a gdzie bym nie pytał wszędzie mi mówią, że najmniejszy dostępny kluczyk to 6... A już optymalnie to by mi się marzył taki kluczyk nasadkowy, ale o takim pod główkę w kształcie kwadratu to już w ogóle, zdaniem pytanych fachmanów mogę zapomnieć.

Druga rzecz - wyczytałem, że duża śruba, ta od wału korbowego, powinna być dokręcana z wyczuciem (określonym w stosownej liczbie Nm), bo inaczej kolejnym razem już jej nie odkręcimy. Cóż, kiedy kolo, który poprzednio serwisował mój motocykl, najwyraźniej tego nie doczytał i dokręcił tak mocno, że już na etapie dokręcania nadkruszył gniazdo, w które wchodzi klucz imbus. I dupa. Oczywiście nie dałem rady tego odkręcić, a obawiam się, że zabawa z wykrętakiem niewiele przy aluminium pomoże - co najwyżej rozwiercę sobie otwór. Jak to pieroństwo teraz wykręcić i co zrobić, żeby za rok znowu nie stanąć przed tym samym problemem... (najchętniej to bym wspawał w gniazdo typową srubę 10mm, z sześcioboczną głową i odkręcałbym wszystko standardowym kluczem nasadkowym. Ćwiczył ktoś takie cóść?

I rzecz trzecia - skierowana raczej do aktualnych i byłych trampkarzy. Czy da się w trampku 1996 zdjąć głowicę bez demontowania całego silnika? Bo jak bym nie próbował rama mi nie pozwalała...
mckrzysiek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
regulacja zaworow solo1972 Regularne czynności serwisowe 48 27.07.2019 18:33
Regulacja zaworów 7Greg Regularne czynności serwisowe 126 29.11.2017 08:57
Uszczelka pokrywy zaworów 7Greg Silnik, sprzęgło, skrzynia 40 04.09.2017 21:01
uszczelka pokrywy zaworów Zoltan Silnik, sprzęgło, skrzynia 13 25.12.2012 15:40


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 13:05.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.