Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 22.07.2010, 19:47   #1
Chomski


Zarejestrowany: May 2010
Miasto: Warszawa
Posty: 4
Motocykl: RD04
Przebieg: 80000+
Chomski jest na dystyngowanej drodze
Online: 10 godz 49 min 57 s
Domyślnie Wygotowany regulator

Witam

Właśnie wyprawiłem do Valhalli swój regulator napięcia (poszedł z niego dym). W związku z tym mam pytanie do znawców tematu, czy jest możliwe, żeby regulator sam dokonał żywota - tzn. bez udziału iskrzących kostek albo spalonych kabli po drodze - po prostu ze starości / przegrzania (o czym dalej).

Problemy z moim zaczęły się po ostatniej niedzieli (chociaż może już wcześniej ostrzegał przed zbliżającym się końcem - wypadały zapłony powyżej 6000 RPM), kiedy zakopałem się w piachu i podczas wykopywania (wyłączyłem światła w swej niewiedzy..) się kilkukrotnie włączała mi się dmuchawa. Do domu wróciłem w deszczu, ale bez niespodzianek. Następnego dnia rano odpaliłem bez problemu i pojechałem do pracy. Po pracy rozrusznik ledwo zakręcił, ale zapalił. Do domu już nie dojechałem, bo 100m przed padło zasilanie (wyładowany akumulator). Dopchałem motor na parking i następnego dnia wyciągnąłem akumulator i go naładowałem.
Przy okazji na drugim akumulatorze sprawdziłem napięcia międzyfazowe z prądnicy (około 2.2V zmiennego na wszystkich fazach przy połączonej kostce) oraz przebicia do masy na uzwojeniach (było OK).

Po włożeniu naładowanego aku motocykl odpalił bez problemu, a zmierzone napięcie przy wyłączonych światłach na zaciskach akumulatora po chwili pracy silnika wynosiło w granicach 13.8V. Przy włączonych światłach wahało się okolicach 12.2-12.3V z lekką tendencją wzrostową. Przejeździłem bez niespodzianek wczorajszy dzień, a dzisiaj poczułem na światłach zapach palonych kondensatorów, spod dekla walił dym. Na szczęście obyło się bez pożarów i spalił się (mam nadzieję) tylko regulator.

Zastanawiam się teraz, czy wystarczy wymiana regulatora, czy problem leży gdzieś indziej w instalacji. Bardzo podobny temat przerabiałem w jawie, gdzie odlutowywały się diody prostownicze (raz zwarcie zrobiła zdechła osa, a drugi raz odpadł zimny lut), ale afryka nie ma oddzielnego prostownika i całość jest zamknięta w jednym pudle.

Czy tak wygląda koniec afrykowego regulatora?



widać trochę zmordowaną kostkę od prądnicy, ale poza śladami przegrzania na zewnątrz, w środku nie ma zniszczeń.






z regulatora wyciekł ugotowany elektrolit


Ostatnio edytowane przez Chomski : 22.07.2010 o 19:50
Chomski jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Regulator a moc motocykla Nonek_ Układ elektryczny i zapłonowy 0 06.05.2012 21:48
Regulator :) paku Układ elektryczny i zapłonowy 73 15.01.2010 22:35


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 23:20.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.