Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Rama, zawieszenia, napęd

Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 08.10.2010, 19:42   #11
rambo
 
rambo's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,442
Motocykl: Nie mam już Afryki
rambo jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał podos Zobacz post
Honda zaleca przy 28 ząbku.

Załącznik 15296
Dzięki Podos za poprawkę. oczywiście to dla zestawu 16/45 w rd07(a)
Ja tą naklejke miałem naklejoną inaczej i deko później zaczynało się czerwone pole.

Cytat:
Napisał szparag Zobacz post
No to walnę wywód.

Podczas zużycia łańcuch podlega wyciągnięciu ( zmiana odległości rolek ) - fakt.
Zębatka podlega zużyciu przy okazji dopasowując się do zużytego łańcucha - fakt.
Teraz zmieniamy :
Łańcuch nowy, stare zębatki : powstaje luz pomiędzy zębatkami i rolkami łańcucha ( zużyta zębatka ) nic strasznego, poza głośną pracą i nadmiernym zużyciem łańcucha. ( pomijam ekstremalne zużycie.
Stary łańcuch nowe zębatki: moduł łańcucha nie pasuje do modułu zębatki ( wyciągnięty łańcuch) za każdym razem kiedy zębatka trafia w łańcuch bądź odwrotnie, dochodzi do napięć. Wynik : zębatka nie skurczy łańcucha , a raczej łańcuch zdemoluje zębatkę. To tylko najmniejszy problem.
Przy takim rozwiązaniu dochodzi do sporych przeciążeń w napędzie, obciążamy każdy element napędu. Idąc od tyłu : łożysko zabieraka, gumy zabieraka, ( pomijam łańcuch i zębatki ), wałek zdawczy, jego łożyskowanie, skrzynie biegów, kosz sprzęgła, itd troszkę mnie poniosło .
A teraz praktyka : )
Po wymianie całego napędu na nowy i przejechaniu jakiś około 500 km, proponuję postawić motocykl, na centralną, lub coś podobnego. Wbić jedynkę puścić sprzęgło i zobaczymy co się dzieje ( jeśli cała reszta jest ok ) dzieje się nic.
Po założeniu nowych zębatek na stary łańcuch ( zakładając,że reszta jest ok. ) będzie napier...dniczać tak jak by silnik chciał opuścić ramę..
Wnioski
Niby racja ale polecam lekture tematów łańcuchowym na forum. Owszem nie ma co zakładać nowego łańcucha na stare zębatki i odwrotnie, Wyjątek stanowi u Nas wymienianie przednich zdawnych Co do łańcucha to dobry japoński DID i założeniu nowego i dociagnieciu go po ułożeniu po kilkuset km, nie wymaga często wymianie przez grubo czasem 20 a nawet 30 000km. Wiec z tym rozciąganiem tak nie do końca przebiega to zużycie jak w wypadku np opon. Tak samo mysle szlag trafi mi niedługo łańcuchy rozrządu choć mają jeszcze linit. Pozdro 600/750V

Ostatnio edytowane przez Dzieju : 08.10.2010 o 21:43
rambo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Wymiana wydechu teddy-boy Uklad paliwowy i wydechowy 7 15.05.2014 10:53
Trykanie po wymianie napędu. paku Silnik, sprzęgło, skrzynia 14 26.07.2010 15:15
Lancuch napedu pompy oleju - zamienniki wuja Silnik, sprzęgło, skrzynia 8 03.06.2008 23:30


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 05:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.