Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Regularne czynności serwisowe

Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 24.03.2011, 02:08   #29
Cibor klv
 
Cibor klv's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Białystok/Jaświły/BielskP
Posty: 1,893
Motocykl: LC 4
Cibor klv jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 4 dni 13 godz 26 min 16 s
Domyślnie

Smary grafitowe - smary plastyczne zaw. dodatek grafitu koloidalnego jak stałego środka smarnego. Odporne na dyże naciski, wysoką temp. i na działanie wody. Nie nadają się do smarowania łożysk tocznych i innych precyzyjnych mechanizmów. Temp. pracy - 20 ... + 60 st. C.
Do smarowania łożysk tocznych stosuje się głównie smary litowe (temp. pracy - 60 ... + 200 st. C) oraz smary tzw. kompleksowe, głownie z dodatkiem glinu.

Smar miedziowy
Opis:
Smar miedziowy dzięki swoim własnościom tworzy na powierzchniach trących "łożysko". Zapewnia płynną pracę, oraz znacząco zwiększa trwałość współpracujących powierzchni.
Preparaty na bazie miedzi zapobiegają wżerom i rdzy, powstającym wskutek wysokich temperatur i długotrwałej pracy w niekorzystnych warunkach. Zapobiegają zapieczeniu i zgrzaniu połączonych elementów, chronią przed wycieraniem i erozją pasowanych części.

Zastosowanie: elementy współpracujące pod dużym obciążeniem na małej powierzchni, np. mechanizmy spustu, zaczep tłoka, ślizgacz popychacza tłoka.
Są szczególnie polecane do zabezpieczania gwintów śrub, smarowania piast kół oraz tylnej powierzchni klocka hamulcowego, niwelując wibracje powodujące piszczenie. Poza tym miedź doskonale sprawdza się do smarowania wszelkiego rodzaju prowadnic, wieloklinów (wałki sprzęgłowe, wałki zdawcze w motocyklach
itp.) sworzni i innych elementów narażonych na duże naciski. Produkt nadaje się do użytku w temperaturach do 1100 ºC.
__________________


Ostatnio edytowane przez Cibor klv : 24.03.2011 o 02:14
Cibor klv jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Tylnego amora propozycja paku Rama, zawieszenia, napęd 203 06.11.2015 15:53
Rumunia propozycja sambor1965 Przygotowania do wyjazdów 1 20.09.2010 12:29


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:44.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.