Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 29.09.2011, 19:33   #1
borut
 
borut's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2011
Miasto: Brzeg
Posty: 10
Motocykl: RD07a
Przebieg: 200.000
Galeria: Zdjęcia
borut jest na dystyngowanej drodze
Online: 12 godz 59 min 30 s
Domyślnie Łamigłówka z modułami - Transalp 1993

Ponieważ wyczerpałem temat możliwie wszędzie więc pozwoliłem sobie na strzał w tym miejscu.

Łamigłówka elektryczna Transalp 1993 rok.

Postaram się w miarę sensownie to opisać a nie będzie łatwo.
Zupełnie zielony w elektryce motocyklowej nie jestem ale z tym nie mogę sobie poradzić. A wiec....
Znajomy ludzik śmigał na Trampku - i jak zwykle to bywa - daleko od domu ups... Obrotomierz umarł, jeden gar padł. Wiadomo – moduł.

Ponieważ, ludzik nie bardzo wiedział który moduł padł, a w zapasie miał dwa więc wymienił oba i pojechał dalej.
Po powrocie chciał sprawdzić który umarł i tu zaczyna się niezła zabawa.

Dodam, iż Trampek w oryginale czyli, żadnych elektronicznych dodatków typu alarmy itp. Sprzęt bez problemów śmiga, pali na dotyk, instalacja elektryczna wygląda na porządną, kostki i wtyki dobrze zarobione, aku brzytwa.

Mamy do dyspozycji 4 moduły (nazwę je kolejno ABCD)
Moduły „ABC” są o symbolu MS8 CI558 2.N 171
Moduł „D” jest bez symbolu – jakiś zamiennik

Kombinacji podłączenia jest 12. Problem w tym, że dzieją się cyrki gdyż każdy z nich jest i dobry i zły.

Ludzik śmigał na modułach „AB” i któryś z nich padł. Moduły „CD” to zapas który wstawił do moto po awarii i tak wrócił do domu.

W garażu podłączaliśmy po kolei następujące kombinacje w celu wywalenia wadliwego.
Pierwsza kolumna liter to gniazdo nr 1 itd.

1. B A - nie działa (kontrolki świecą, starter cisza)
2. A B - nie działa
3. A C - nie działa
4. A D - działa (silnik pali, obrotomierz ok, ładowanie ok – wszystko ok)
5. B D - działa
6. B C - nie działa
7. C B - nie działa
8. D B - działa
9. D A - działa
10. C A - nie działa
11. C D - działa
12. D C - działa

Moduły AB na których moto mu zdechł nie działają ze sobą w dwóch możliwych kombinacjach ale osobno w połączeniu np z modułem D (zamiennikiem) działają i na pierwszym styku i na drugim.
Generalnie wszystko w połączeniu z modułem D (zamiennikiem) działa w jakiejkolwiek kombinacji.

Sumując kombinacje działające:
AD
BD
DB
DA
CD
DC

Sumując kombinacje nie działające:
AB
BA
AC
BC
CB
CA

Pytanie brzmi: Który moduł jest zły i o co tu chodzi?
Czynność kontrolną powtórzono i wszystko się sprawdziło.
Nie ma mowy o niedokładnym styku zewnętrznym, nadpalonych kablach czy podobnych usterkach. Na pewno elektronika.

Aaa. Najważniejsze!!! Drugi raz sprawdzaliśmy już kompletnie bez wcześniejszego spożycia alkoholu. Tak dla pewności - ciężko było ale jakoś przeżyliśmy....
__________________
Spanie na dziko, żarcie z torebki, prysznic w rzece, kupa w krzakach...
borut jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 

Tags
transalp moduł


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 16:06.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.