![]() |
|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
|
Narzędzia wątku
![]() |
Wygląd
![]() |
|
![]() |
#1 |
Zarejestrowany: Jun 2011
Miasto: Brzeg
Posty: 10
Motocykl: RD07a
Przebieg: 200.000
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 12 godz 59 min 30 s
|
![]()
Ponieważ wyczerpałem temat możliwie wszędzie więc pozwoliłem sobie na strzał w tym miejscu.
Łamigłówka elektryczna Transalp 1993 rok. Postaram się w miarę sensownie to opisać a nie będzie łatwo. Zupełnie zielony w elektryce motocyklowej nie jestem ale z tym nie mogę sobie poradzić. A wiec.... Znajomy ludzik śmigał na Trampku - i jak zwykle to bywa - daleko od domu ups... Obrotomierz umarł, jeden gar padł. Wiadomo – moduł. Ponieważ, ludzik nie bardzo wiedział który moduł padł, a w zapasie miał dwa więc wymienił oba i pojechał dalej. Po powrocie chciał sprawdzić który umarł i tu zaczyna się niezła zabawa. Dodam, iż Trampek w oryginale czyli, żadnych elektronicznych dodatków typu alarmy itp. Sprzęt bez problemów śmiga, pali na dotyk, instalacja elektryczna wygląda na porządną, kostki i wtyki dobrze zarobione, aku brzytwa. Mamy do dyspozycji 4 moduły (nazwę je kolejno ABCD) Moduły „ABC” są o symbolu MS8 CI558 2.N 171 Moduł „D” jest bez symbolu – jakiś zamiennik Kombinacji podłączenia jest 12. Problem w tym, że dzieją się cyrki gdyż każdy z nich jest i dobry i zły. Ludzik śmigał na modułach „AB” i któryś z nich padł. Moduły „CD” to zapas który wstawił do moto po awarii i tak wrócił do domu. W garażu podłączaliśmy po kolei następujące kombinacje w celu wywalenia wadliwego. Pierwsza kolumna liter to gniazdo nr 1 itd. 1. B A - nie działa (kontrolki świecą, starter cisza) 2. A B - nie działa 3. A C - nie działa 4. A D - działa (silnik pali, obrotomierz ok, ładowanie ok – wszystko ok) 5. B D - działa 6. B C - nie działa 7. C B - nie działa 8. D B - działa 9. D A - działa 10. C A - nie działa 11. C D - działa 12. D C - działa Moduły AB na których moto mu zdechł nie działają ze sobą w dwóch możliwych kombinacjach ale osobno w połączeniu np z modułem D (zamiennikiem) działają i na pierwszym styku i na drugim. Generalnie wszystko w połączeniu z modułem D (zamiennikiem) działa w jakiejkolwiek kombinacji. Sumując kombinacje działające: AD BD DB DA CD DC Sumując kombinacje nie działające: AB BA AC BC CB CA Pytanie brzmi: Który moduł jest zły i o co tu chodzi? Czynność kontrolną powtórzono i wszystko się sprawdziło. Nie ma mowy o niedokładnym styku zewnętrznym, nadpalonych kablach czy podobnych usterkach. Na pewno elektronika. Aaa. Najważniejsze!!! Drugi raz sprawdzaliśmy już kompletnie bez wcześniejszego spożycia alkoholu. Tak dla pewności - ciężko było ale jakoś przeżyliśmy....
__________________
Spanie na dziko, żarcie z torebki, prysznic w rzece, kupa w krzakach... |
![]() |
![]() |
Tags |
transalp moduł |
|
|