|
Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
26.10.2011, 11:29 | #18 |
Administrator
|
Ze znanych i słyszanych przypadków wynika że wstępne utraty kompresji następują powyżej 100tyskm a przy normalniejszej jeździe bliżej 150tyskm.
Oczywiście jak wspomniano kłopotliwsze są różnice między cylindrami niż równy spadek ciśnień. Dla porównania moja 03 przy ok 135tyskm miała ok 13.5atm a przy obecnych 188tyskm ma jeszcze ok 12.8atm czyli jakoś się jeszcze trzyma (oczywiście bez oleju) 07 ma generalnie mniejsze ciśnienia z racji stopnia sprężania ale spadek poniżej 10atm to w/g mnie przebieg dobrze pow 100tyskm , kwestie techniczne jak np nieszczelne zawory lub szczególne warunki eksploatacji jak np częste offowanie czy stosowanie K&N itp. Te 400obr przy pomiarze to jakiś wynalazek , stosuje się prędkość rozrusznika przy wyjętej po jednej świecy z cylindrów dzięki temu drugi cylinder nie stawia dodatkowego oporu i to wystarcza do optymalnego pomiaru, o czystym filtrze powietrza i gazie do oporu nie wspominam bo to chyba oczywiste.
__________________
AT03 Ostatnio edytowane przez Dzieju : 26.10.2011 o 11:34 |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Miernik kompresji za 85zł z allegro - dobre to? | krzysiek_m | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 15 | 02.11.2012 21:28 |