|
Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery... |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
11.03.2012, 23:04 | #1 |
Zrośnięty.
Zarejestrowany: May 2010
Miasto: Warszawa
Posty: 714
Motocykl: RD07a
Online: 2 miesiące 4 dni 5 godz 42 min 53 s
|
Tuning Afryki.
Hej,
Poddałem swój motocykl tuningowi i chcę się podzielić relacją z tego, co zostało zrobione i związanymi z tym przemyśleniami. Tuning miał na celu zwiększenie możliwości Afryki w terenie, poprawę bezpieczeństwa i dodanie paru użytecznych bajerów. Pacjent to Honda XRV 750 Africa Twin ’96. 0.JPG Co zostało zrobione: Bagażnik naszej polskiej produkcji, przedsiębiorstwo Wasil-Tech spod Bielska Podlaskiego ;-) Wyposażony w oryginalne mocowanie Givi, pasujące do kufrów z płytą monokey. 1.JPG Tłumik Paris-Dakar Replica. Tłumik wykonany przez renomowaną firmę Arrow. Jest dedykowany do tego motocykla. Firma Arrow znana jest produkcji tłumików na potrzeby rajdu Paryż Dakar. W cenie ponad 200 ojro producent niestety nie przewidział osłony przy łączeniu kolanka z tłumikiem. Bez tego mozna sobie przypalic spodnie. Akcesoryjna osłona wykonana przez Dandiego. 2.JPG 2_1.JPG Podnóżki kierowcy zmodyfikowane, model znacznie szerszy i dłuższy. Modyfikacja poprawia komfort i bezpieczenstwo kierującego poprzez lepsze trzymanie stopy i rozłożenie ciężaru na większą powierzchnią buta/stopy. 3.JPG Lusterka składane. Hiszpanska produkcja. Przydatne dla amatorów offu, prawe seryjne lusterko już urwałem i uszkodziłem mocowanie lewego. Przed jazdą można je złożyć do wnętrza kierownicy. Przy spotkaniu z matką ziemią jest szansa, że się nie urwą. 4.jpg 4_1.jpg Dodatkowe gniazdo zasilania 12V, można podlaczyc GPS, telefon, albo wiatraczek w gorące dni Przewody hamulcowe na przód w stalowym oplocie. Czarnego koloru, na pierwszy rzut oka wygladaja jak seryjne. Dzięki mniejszemu przekrojowi przelotu przewodu i mniejszej rozkurczliwosci cała siła ciśnienia płynu hamulcowego bardziej oddziaływuje na tłoczki hamulcowe, a dalej na klocki. Skutecznosc siły hamowania znacznie się poprawia. Hel twierdzi, że o 10-15% (moje przewody są firmy Goodridge). Kacza stopa. Zapobiega zapadaniu sie stopki bocznej w piasku albo blocie. Bardzo praktyczne. Seryjna boczna stopka wbija sie w miekki grunt. 7.JPG PodwyŻszenie kierownicy o 35 mm. Mała rzecz, a bardzo przydatna. Dzięki temu pozycja kierownika jest bardziej wyprostowana, co jest wygodne, nie meczy kregoslupa przy dluzszej jezdzie i nie obciąża nadgarstków. 8.JPG Zawieszenie to jedna najważniejszych rzeczy w naszych motocyklach. Seryjne w Afryce jest niestety nienajlepsze. Wymieniłem przednie seryjnego zawieszenie na dwuobiegowe Upside-down firmy Showa. Skok zawieszenia 310 mm (seryjne ma 220 mm). Średnica rur nośnych 47 mm. Im grubsza średnica rur nośnych tym większa sztywność oraz precyzja prowadzenia jednośladu. Seryjne rury nośne mają 43 mm, a zastosowane zawieszenie ma średnicę rur nośnych przy mocowaniu półki 53 i 58 mm. Same półki także mają wpływ na sztywność i pracę zawieszenia. Zawieszenie posiada regulację w zakresie odbicia i dobicia. 9_2.JPG 9_3.JPG 9_4.jpg 9_5.jpg Oryginalne półki od Afryki przy półkach Showa wyglądają jak motorowerowe. 9.jpg 9_1.jpg Tylne zawieszenie zyskało nową jednostkę tłumiąco-amortyzującą. Jest to White Power z pełną regulacją w zakresie tłumienia dobicia i odbicia. Żeby sprostać wymaganiom dość ciężkiego motocykla jakim jest Africa Twin, zastosowana została sprężyna Ohlinsa. Skok zawieszenia wzrósł do 280 mm. Seryjne zawieszeni ma skok 210 mm. Montaż amortyzatora wymusił zmianę geometrii kąta wahacza, a także dorobienia nowego łącznika z dźwignią Prolinka. 10.JPG 10_1.JPG Tzw. kości dzięki przesunieciu osi otworu i wykonaniu ich w innych miejscach niz seryjnie pozwalają na regulację wysokości motocykla. Mozna je uzyc do seryjnego zawieszenia, wtedy motocykl mozna opuscic lub podniesc o mniej wiecej 3,5-4 cm w zaleznosci do ktorego otworu zamontujemy dzwignie Prolinka. 10_2.JPG Przedłuzenie bocznej stopki i centralnej. Po zmianie zawieszenia motocykli jest wyraźnie wyższy. Uwaga. Motocykl po tych przeróbkach nie jest przeznaczony dla osób o niskim wzroście. Sam mam 188 cm i Afryka jest teraz naprawdę wysoka. Przez wiekszą średnicę rur ograniczony jest zakres skrętu kierownicy i to znacznie. To chyba jedyna wada, ale nie da się mieć takiego zawieszenia i skrętu kierownicy jak przy seryjnym zawieszeniu. Błotnik przedni. Wykonany z polipropylenu seryjny błotnik w Afryce w pełni zaspokaja potrzeby motocykla w lekkim terenie jak i na asfalcie. Materiał jaki został zastosowany nie poddaje się łatwo kamieniom , jest elastyczny. Dzięki temu nawet przy wywrotce trudno go połamać, tak jak zdarza się to w przypadku tanich akcesoryjnych błotników. Błotnik został zamontowany bezpośrednio nad kołem, ogranicza to trochę samooczyszczanie się opony z błota, ale chroni skuteczniej przed wodą podrywaną z asfaltu. W czasie deszczu lub jadąc przez kałuże nie muszę pić tej wody, ma to miejsce przy zastosowaniu crossowych błotników mocowanych pod dolną półką. Na koniec kilka zdjęć mojego sprzętu obok Afryki z seryjnym zawieszeniem. 11.JPG 11_1.JPG 11_2.JPG 11_3.JPG Na koniec reklama Całą powyższą robotę wykonał Dandy w swoim http://www.dandymotocykle.pl/ Ostatnio edytowane przez Tomasa : 11.03.2012 o 23:07 |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
tuning stopki centralnej | Tomasa | Wszystko dla Afryki | 5 | 21.09.2013 22:12 |