|
Hamulce, kola, opony Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe w oplocie i bez, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
15.09.2008, 18:29 | #1 |
Uwaga zacisk tylny ku przestrodze
Jadąc na Mazury w odwiedziny do Motormaniaka zboczyłem z trasy co by stare kąty zobaczyć. Karwica potem szutrem na Ruciane Nida a że padało wcześniej to porobiły się niezłe bajora. Ale jak lans terenowy to lans no wiecie o co chodzi Motonga po przejechaniu kilka bajorek uświnił się pięknie potem plastrem pokleiłem plastyki niby połamane po przygodach w terenie i na koniec bandażem owinąłem nadgarstek z zabarwieniem czerwieni
Tak wyjechawszy na mazurskie asfaltowe drogi robi to wrażenie i podziw. Może trochę przesadziłem bo na stacji benzynowej podczas tankowania moją osobą zainteresowała się pani z auta Toyota LandCruiser (chyba poczuła spokrewnienie sprzętu albo co innego) bo bardzo zapragnęła mi udzielić pomocy w samochodzie (kurna trochę spanikowałem) To tak na marginesie bo temat jest poważny. Jadąc szutrem prawie paczką coś walnęło jakby kamień w płytę osłaniającą silnik. Zignorowałem ten odgłos bo zaznajomiłem się z tymi odgłosami jak Motormaniak przeciągnął mnie w Bieszczadach po drogach lokalnych gdzie co chwila kamulce nap… w płytę. Dojeżdżając do skrzyżowania z drogą asfaltową początek Rucianego – Nidy postawiłem nogę na dźwignię hamulca tylnego a tu dupa dźwignia schodzi w dół do oporu a hamowania brak. Pomyślałem sobie co za licho może coś przecięło przewód hamulcowy. Ok. staje schodzę z motura idę do tylnego zacisku szukać usterki ….. i w tym momencie kopara mi opadła to co zobaczyłem ………….. Kompletny zacisk wisi sobie na przewodzie hamulcowym między kołem a wahaczem żeby chociaż po drugiej stronie spadł to pół biedy ale dyndając się po tej stronie mógłby wyciąć szprychy lub zablokować koło. Ciarki mi po plecach przeszły a co by było jakby to się stało na asfalcie w winklu przy 120 na budziku. Wkurzył mnie pan Honda bo z powodu wykręcenia się jednej śruby Mx8 ( 22 ) cały zacisk wylatuje z jarzma. Blaszkę ( 8 ) diabli wrzeli wyleciała a taka ładna była nowa amerykanska kupiona u pana Hondy. Wiem że tą śrubę skręciłem porządnie a przy zacisku nic nie robiłem myślę że to wibracje zrobiły swoje. Postanowiłem zastosować trochę rzeźby w tym zacisku hamulcowym. Blaszkę ( 8 ) dorobiłem z blachy kwaśnej 1mm według rysunku. Blaszka ta o tej grubości bardziej kasuje luz na klockach i zacisk nie lata w płaszczyźnie pionowej. Blaszka jest przykręcona do zacisku - nie zgubimy jej wymieniając np. klocki hamulcowe. Druga dorobiona blaszka (grubość1,5mm) to zabezpieczenie śruby M 8 ( 22) przed odkręceniem. Blaszkę zaginamy pod kątem 90 stopni 15 mm od osi otworu fi 8. Po dokręceniu śruby Mx8 wystającą część blaszki zaginamy na łbie śruby. Blaszki robimy tylko z kwasiaka bo inny materiał zardzewieje lub zaśniedzieje. Rysunki robiłem w AutoCAD więc po wydrukowaniu w skali 1:1 można odrysować na materiale Jak tak zrobiłem i blaszka pasowała idealnie.. Taki zestaw polecam zwłaszcza tym co daleko latają po obcych lądach i po gównianych drogach. Patent powinien być w AfriPedi Ramires proszę przenieś rysunki do Afripedii Ostatnio edytowane przez Kazmir : 16.06.2010 o 16:26 |
|