Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Uklad paliwowy i wydechowy

Uklad paliwowy i wydechowy Montaż i demontaż baku, kraników , gaźników, , tłumiki , filtry powietrza i paliwa, linki, pompy paliwa elektryczne i podcisnieniowe, ustawienia gaźnika, poprowadzenie przewodów.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 20.08.2012, 14:01   #1
zimny
trampkarz emeryt
 
zimny's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: Garwolin
Posty: 2,854
Motocykl: F800GS ADV
Przebieg: za mały
zimny jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 5 dni 1 godz 9 min 18 s
Domyślnie Leo Vince SBK Evo2 i Trampek 650...

Witajcie,

otóż zakupiłem sobie kompletny wydech Leo SBK Evo2 dedykowany do Trampka 700. Mając 650-tkę trzeba było drobnej modyfikacji mocowania i pasuje.

Dodatkowo puszka katalizatora została rozcięta i opróżniona, zostały same rurki aby zachować poprawny przepływ spalin. Później zaspawane tak że prawie nie widać śladu modyfikacji.

W czym rzecz - kolega wyregulował gaźnik pod ten wydech, nic nie strzela - jest OK. Poza powalającym efektem dźwiękowym jest też inny. Otóż moto dostało duużo lepszego dołu - tak między 2 a 4,5 tys. Natomiast w zakresie 5-7 tys słabiej się wkręca, wolniej, z mniejszą dynamiką. Dodatkowo da się zauważyć jakby twardszą pracę silnika. Wpływa to wszystko na komfort przy wyprzedzaniu.

Wczoraj przełożyłem znowu oryginalny komin - nieco słabszy dół, znacznie lepsza góra. No i ciszej. Choć ogólnie dzięki wypruciu katalizatora jest odczuwalnie lepiej niż w całkowicie oryginalnym układzie.

W Afrze miałem Leona i efekt był taki że na KAŻDYCH obrotach było tylko lepiej - z db killerem. Tu wynik jest mieszany. Słyszałem że mogłaby pomóc wymiana dysz i filtra na KN aby poprawić górny zakres.

Co chcę osiągnąć:
- efekt taki jak na leonie z AT, minimalnie lepsze lub takie same osiągi na każdym zakresie obrotów.
- brak wzrosu spalania i tak chla 6-6,5 na 100

Czego nie chcę:
- modyfikacji gaźników, iglic, dysz... bo to spora kasa a efekt niewiadomy. Z dachowca tygrysa nie zrobimy :-) Ale żeby nie było gorzej.
- uszkodzić silnika (czyt. jeździć na zbyt ubogiej mieszance itp)

Podsumowując - czy na przebieg krzywej momentu i mocy może mieć wpływ też db-killer? Jakby nie było zmienia on ciśnienie spalin (zwężenie wylotu). Czy warto dalej pokombinować jeszcze z Leo czy założyć oryginał? Afri lepiej jeździła z db-killerem, silnik bardziej miękko pracował.

Leona przewaga to na pewno wygląd, dużo wcześniej zaczynająca się moc i te 5 cm wężej stelaże pod kufry. No i ze 3 kilo mniej.

Pozdrawiam
zimny

Ostatnio edytowane przez zimny : 20.08.2012 o 14:04
zimny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Wydech leo vince i inne akcesoryjne. dj.1 Uklad paliwowy i wydechowy 207 22.01.2023 14:33
Leo Vince z Trampka do BMW anax Wszystko dla Afryki 23 21.12.2011 15:45


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 07:00.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.