|
Uklad paliwowy i wydechowy Montaż i demontaż baku, kraników , gaźników, , tłumiki , filtry powietrza i paliwa, linki, pompy paliwa elektryczne i podcisnieniowe, ustawienia gaźnika, poprowadzenie przewodów. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
20.08.2012, 14:01 | #1 |
trampkarz emeryt
|
Leo Vince SBK Evo2 i Trampek 650...
Witajcie,
otóż zakupiłem sobie kompletny wydech Leo SBK Evo2 dedykowany do Trampka 700. Mając 650-tkę trzeba było drobnej modyfikacji mocowania i pasuje. Dodatkowo puszka katalizatora została rozcięta i opróżniona, zostały same rurki aby zachować poprawny przepływ spalin. Później zaspawane tak że prawie nie widać śladu modyfikacji. W czym rzecz - kolega wyregulował gaźnik pod ten wydech, nic nie strzela - jest OK. Poza powalającym efektem dźwiękowym jest też inny. Otóż moto dostało duużo lepszego dołu - tak między 2 a 4,5 tys. Natomiast w zakresie 5-7 tys słabiej się wkręca, wolniej, z mniejszą dynamiką. Dodatkowo da się zauważyć jakby twardszą pracę silnika. Wpływa to wszystko na komfort przy wyprzedzaniu. Wczoraj przełożyłem znowu oryginalny komin - nieco słabszy dół, znacznie lepsza góra. No i ciszej. Choć ogólnie dzięki wypruciu katalizatora jest odczuwalnie lepiej niż w całkowicie oryginalnym układzie. W Afrze miałem Leona i efekt był taki że na KAŻDYCH obrotach było tylko lepiej - z db killerem. Tu wynik jest mieszany. Słyszałem że mogłaby pomóc wymiana dysz i filtra na KN aby poprawić górny zakres. Co chcę osiągnąć: - efekt taki jak na leonie z AT, minimalnie lepsze lub takie same osiągi na każdym zakresie obrotów. - brak wzrosu spalania i tak chla 6-6,5 na 100 Czego nie chcę: - modyfikacji gaźników, iglic, dysz... bo to spora kasa a efekt niewiadomy. Z dachowca tygrysa nie zrobimy :-) Ale żeby nie było gorzej. - uszkodzić silnika (czyt. jeździć na zbyt ubogiej mieszance itp) Podsumowując - czy na przebieg krzywej momentu i mocy może mieć wpływ też db-killer? Jakby nie było zmienia on ciśnienie spalin (zwężenie wylotu). Czy warto dalej pokombinować jeszcze z Leo czy założyć oryginał? Afri lepiej jeździła z db-killerem, silnik bardziej miękko pracował. Leona przewaga to na pewno wygląd, dużo wcześniej zaczynająca się moc i te 5 cm wężej stelaże pod kufry. No i ze 3 kilo mniej. Pozdrawiam zimny Ostatnio edytowane przez zimny : 20.08.2012 o 14:04 |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Wydech leo vince i inne akcesoryjne. | dj.1 | Uklad paliwowy i wydechowy | 207 | 22.01.2023 14:33 |
Leo Vince z Trampka do BMW | anax | Wszystko dla Afryki | 23 | 21.12.2011 15:45 |