|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
24.04.2014, 09:27 | #11 |
Zrobiłem małe śledztwo.
Pożyczyłem aku od kolegi i wydawało się że jest dobrze ale po 10 minutach jazdy to samo - ładowanie spadło do 12.8 V. Wniosek: Mój akumulator jest OK. Przykręciłem dodatkową masę między aku a silnikiem - nic się nie zmieniło Znalazłem na forum instrukcję Podosa jak sprawdzić czy alternator/prądnica jest sprawna (wklejam dla potomnych): Instrukcja ala Podos "1. odetnij regler. 2. na cieplym silniku (bez ssania już) obroty normalne 1100r/min zmierz napiecie miedzy każdą parą zółtych kabli. powinno być na wolnych ok 20V. Nie zapomnij ustawić pokretmla miernika na prad zmienny 20~V 3. Podłącz ponownie nowy regler (do masy go przykręć) 4. zmierz napięcie (stale tym razem) na klemach akumulatora. Powinno być powyzej 14V ale nie wiecej niż 15. 5. kbedzie dalej ponizej 13-14 V to zmierz napięcia pomiędzy każdym żółtym kablem a masą (znajdz porządną). Silnik ma chodzić a regler ma być podpięty. Wskazanie powinny być kolo 15-16 v. Jesli ktorys kabel ma 2-3 V to walniete jest uzwojenie prądnicy." Pierwszy pkt potraktowałem z przymrużeniem oka i odpiąłem wtyczkę po prostu Wszystkie punkty poniższe wykazały dobre wartości i robiłem to na rozgrzanym silniku, bo właśnie wtedy mam objawy słabego ładowania. Wniosek - alternator ładuje dobrze Wpadłem na pomysł żeby zakręcić miernik bezpośrednio do aku i zamontować na zbiorniku. Tak zrobiłem i zrobiłem przejażdżkę bo na postoju raczej zawsze były w miarę poprawne wskazania woltomierza. Ruszyłem i porównywałem sobie na bieżąco co pokazuje miernik na zbiorniku i voltomierz na kokpicie i Panowie BINGO. Na mierniku ładowanie (na światłach mijania) od 13,6 - 14,1 a na moim woltomierzu 12,8- 12,9. (czyli twierdzenie moje ze wskazania miernika i woltomierza były takie same - parę postów wyżej nie do końca był prawdą - na postoju było ok., ale podczas jazdy wyszło szydło) Zrobiłem w myślach yes, yes, yes. Okazało się że mój woltomierz zamontowany na kokpicie miał słabą masę. ha ha koń by się uśmiał Wniosek ogólny: Moja wiedza na temat elektryki w AT już jest nieco większa |
|
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Kto ma dobre niskie ceny na przewody w oplocie | graphia | Wszystko dla Afryki | 15 | 21.01.2014 17:13 |
patent na niskie ciśnienie w oponach | Wojtek_K | Wszystko dla Afryki | 2 | 04.02.2013 12:57 |
Niskie obroty za wysokie. RD03 | sloneczny | Uklad paliwowy i wydechowy | 16 | 06.07.2011 23:18 |
Obroty a ładowanie | Michal | Układ elektryczny i zapłonowy | 17 | 04.11.2010 00:35 |
Kończy się prąd, ładowanie jest - RD07 | jackhammer | Układ elektryczny i zapłonowy | 19 | 31.05.2010 13:04 |