|
Hamulce, kola, opony Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe w oplocie i bez, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
27.03.2008, 16:36 | #1 |
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: DW
Posty: 4,480
Motocykl: Pyr pyr
Przebieg: dowolny
Galeria: Zdjęcia
Online: 5 miesiące 17 godz 14 s
|
Koła
Dziś postanowiłem założyć koła.
Generalnie zdjęcie i założenie kół nie stanowi problemu. Przednie koło. Należy odkręcić na prawej ladze 4 nakrętki 10, które przytrzymują oś U mnie na zdjęciu są dwie, ale wierzcie na słowo u Was są 4 Następnie odkręcić samą ośkę, wysunąć ją i załatwione. Po lewej stronie na ośce jest tuleja a po prawej ślimak czy jak to nazwać od prędkościomierza. Zakładanie jest sprawą odwróconą. Należy uwagę zwrócić na położenie ślimaka. Rant na ślimaku powinien być POD takim wystającym czymś z lagi Tylne koło. Tu sprawa jest prostsza. Odkręcamy nakrętkę od ośki, wyciągamy oś i po sprawie Z ośka wypadną 2 krzywki do naciągu łańcucha, 2 tuleje dystansowe i podkładka pod nakrętkę. Jak już koło jest zdjęte warto zajrzeć do elementów tłumiących, resorujących czy tam jak się one nazywają Nie ma potrzeby odkręcać zębatki od koła. cały element jest tylko wciśnięty Jeżeli któraś z 5 gum jest pęknięta na przewężeniu to należy wymienić wszystkie 5. U mnie do wymiany był jeden simmering. Zastanawiam się czy to jest oryginał. ma taki dziwny niespotykany rant. Może ktoś wie. Poza tym może ktoś zna wymiary tego uszczelniacza. Na nim był tylko napis NOK AE1313H. Żadnych wymiarów. Teraz do problemów ========================== Zastanawiam się, czy montowanie przedniej osi do prawej lagi jest dobrm rozwiązaniem. Raptem cała konstrukcję utrzymują 4 nakrętki, które są przykręcone momentem 12Nm, czyli żadnym. Po zdjęciu elementu tak naprawdę wszystko może się rozlecieć Ciekawi mnie również sposób w jaki mam wiedzieć czy prawa laga jest dobrze ściśnięta do "ślimaka" ] Na upartego prawa laga może się przesuwać po ośce jeżeli 4 nakrętki nie bedą mocno dokręcone. A nie będą bo mają moment 12Nm No i jeszcze jedna niespodzianka mnie spotkała. Przy dokręcaniu zaciskow do lagi (moment 30nM) śruba strzeliła i tyle. Czy kupować oryginał w Hondzie czy tez dać zwykła 8 z marketu? Ostatnio edytowane przez 7Greg : 27.02.2009 o 03:33 |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Koła | Pawel | Hamulce, kola, opony | 18 | 14.03.2012 03:43 |
Tuleje osi koła PiT | BLOB | Wszystko dla Afryki | 4 | 13.02.2012 20:07 |