Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Uklad paliwowy i wydechowy

Uklad paliwowy i wydechowy Montaż i demontaż baku, kraników , gaźników, , tłumiki , filtry powietrza i paliwa, linki, pompy paliwa elektryczne i podcisnieniowe, ustawienia gaźnika, poprowadzenie przewodów.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 20.03.2009, 13:02   #11
Diobeu
 
Diobeu's Avatar


Zarejestrowany: Feb 2009
Posty: 30
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Diobeu jest na dystyngowanej drodze
Online: 0
Domyślnie

Cytat:
Napisał Lupus Zobacz post
Nie wiem jaka jest tolerancja tego silnika na błąd w fazach, ale zdarzyło mi się kiedyś mieć źle poskładany rozrząd (w samochodzie) i był mulasty. Pewnie to zapłon, albo inny drobiazg, aleja bym sprawdził. Chyba że silnik tego nie toleruje (rozwałka). Może ktoś doświadczony wie więcej?
Kurcze, bo ja wiem... Silnik chodził identycznie przed wymianą rozrządu, jak i po. Jakoś nie posądzam serwis o złe złożenie rozrządu, trochę mi to pachnie przesadą.
Jest to raczej rzecz, którą zrobię na końcu. Właśnie wróciłem z długiej debaty ze znajomym na temat mojego problemu. Przejrzeliśmy schemat instalacji zapłonowej i obaj nie wiemy, skąd moduł zapłonowy bierze dane, jaki dać kąt wyprzedzenia zapłonu? Sygnały ma wyłącznie z czujników - "pulse generator". Dwie cewki zamontowane na stałe i ruchomy wirnik z występami. Z tych czujników idzie sygnał do modułu, który steruje pracą cewek a więc i zapłonem. Cały układ jest nie do regulacji. To powiedzcie mi, skąd się bierze zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu w funkcji obciążenia silnika (podciśnienia w kanałach dolotowych)? Przecież musi być jakiś wpływ obciążenia na wyprzedzenie zapłonu. Wątpię, żeby wyłącznie obroty wału krobowego wpływały na to. Nie byłby to za bardzo prymitywny układ zapłonowy? Już w Maluchach i Fiatach/Polonezach były regulatory podciśnieniowe, tu nie ma takiej potrzeby, czyżby załatwiały to wyłącznie gaźniki a kąt wyprzedzenia zapłonu zależał wyłącznie od prędkości obrotowej?
Na razie mam plany następujące:
- pomierzyć oporność cewek pulse generator (wartości podane w serwisówce)
- pomierzyć cewki zapłonowe,
- sprawdzić przewodność i prawidłowość połączeć instalacji,
- znaleźć kogoś, kto pożyczy na chwilę moduł zapłonowy, jest to raptem podmiana głupiek kostki, zero roboty a mogę być w domu.

Cytat:
Napisał StaruchaBMW-cha Zobacz post
[...]Nie wiem, jak to konstrukcyjnie wygląda w Twoim moto, ale w pojazdach z "palcem rozdzielczym" często występuje nadmierne wypalenie styków kopułki [...]
Raczej nie tędy droga, układ jest elektroniczny, całością zarządza zalany w trupa moduł zapłonowy, cały układ zapłonowy składa się z pulse generatora, czyli czegoś co daje informację o obrotach wału, spark unit czyli elektronicznej jednostce centralnej - zalanej kostki, cewek i świec, koniec układu (plus bezpieczniki, wyłączniki itd).
__________________
Diobeu
NT650V

Ostatnio edytowane przez Dzieju : 03.03.2013 o 09:18
Diobeu jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
DLACZEGO KIRGIZ SCHODZI Z KONIA? Czyli Leszcz Adventure Team w wielkiej wyprawie badawczej do Azji centralnej czosnek Trochę dalej 230 08.11.2020 11:17
Dusi się przy nagłym dodaniu gazu fraradek Uklad paliwowy i wydechowy 33 29.03.2012 22:14
Pilne, silnik dusi a jechac cza :) Olek Silnik, sprzęgło, skrzynia 17 25.09.2011 22:13


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 03:46.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.