|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
24.09.2017, 19:58 | #1 |
Odi Profanum Vulgus
Zarejestrowany: Jun 2017
Miasto: FZG/SRB
Posty: 332
Motocykl: RD04
Przebieg: 60 +
Online: 1 tydzień 6 dni 20 godz 39 min 37 s
|
Poprawiłem Pana H.? Regulator
Witam, po zakupie upragnionej RD04, wracając na niej w siodle nocą, byłem zachwycony iluminacją przednich świateł. Jak pisał Lem "świeciły tak że o nowiu szpilki liczyć było można". Jednakże po zagłębieniu się na ATF w tematykę przyłożyłem miernik do akumulatora i czar prysł. 17v przy 4500 RPM
Jako że szczycąc się pochodzeniem w linii prostej od Piasta Kołodzieja, postanowiłem przechytrzyć system received_1170621136370844.jpeg i kupić tani zamiennik (60 PLN z KW) Nie polecam zupełnie, po 600 km dostał szoku i począł się grzać, a jak już osiągnął temperaturę, która wystarczyła by do zagotowania wody, ładowanie ustawało. W tym padole płaczu zastał mnie znajomek, któren inne problemy z motorcyklem mając pożyczył mi swój "mocny" regulator: IMG_20170807_104007.jpg widać różnicę. Przysposobiłem onego do Afry i dygał jak złoto, tylko się nie bardzo z boku chciał zmieścić. Ale ładowanie było jak w podręczniku do elektrotechniki - 13,6V przy włączonych światłach i 4500 RPM. (Można polemizować co do idealności tejże wartości) Zamówiłem więc dla siebie takowy u producenta, ten jednak polecił mi do RD04 nieco mniejszy. Zamówiłem, zamontowałem i wartości były podobne, ale przy świecącej jednej przedniej lampie (opcja oryginalna). Po podłączeniu drugiego reflektora (opcja ociekam zajebistością na drodze) mam ładowanie 13,1V. IMG_20170822_164349.jpg Miejsce na zamocowanie wybrałem sam. Opcja TRYTYKA to moja inowacja, ale tak żeby było na bogato. kupiłem wraz z dedykowanym uchwytem. Na tymże zestawie uczyniłem już 2000 km i jak dotąd bez uwag. Na moje życzenie producent przysłał mi regulator z przewodami o długości 1m. wystarczyło w zupełności by sięgnąć do wtyczek przy aku. Nie chce się chwalić, potraktujcie to jako swoistego rodzaju test. Mam nadzieję, że to rozwiązanie sprosta naszym wymaganiom co do regulatorów.
__________________
|
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Kraina Pana Chądy | A.Twin | Przygotowania do wyjazdów | 15 | 09.07.2010 12:11 |