Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 24.09.2017, 19:58   #1
luźno kieta
Odi Profanum Vulgus
 
luźno kieta's Avatar


Zarejestrowany: Jun 2017
Miasto: FZG/SRB
Posty: 332
Motocykl: RD04
Przebieg: 60 +
luźno kieta jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 6 dni 20 godz 39 min 37 s
Domyślnie Poprawiłem Pana H.? Regulator

Witam, po zakupie upragnionej RD04, wracając na niej w siodle nocą, byłem zachwycony iluminacją przednich świateł. Jak pisał Lem "świeciły tak że o nowiu szpilki liczyć było można". Jednakże po zagłębieniu się na ATF w tematykę przyłożyłem miernik do akumulatora i czar prysł. 17v przy 4500 RPM

Jako że szczycąc się pochodzeniem w linii prostej od Piasta Kołodzieja, postanowiłem przechytrzyć system
received_1170621136370844.jpeg
i kupić tani zamiennik (60 PLN z KW)
Nie polecam zupełnie, po 600 km dostał szoku i począł się grzać, a jak już osiągnął temperaturę, która wystarczyła by do zagotowania wody, ładowanie ustawało.

W tym padole płaczu zastał mnie znajomek, któren inne problemy z motorcyklem mając pożyczył mi swój "mocny" regulator:
IMG_20170807_104007.jpg
widać różnicę.
Przysposobiłem onego do Afry i dygał jak złoto, tylko się nie bardzo z boku chciał zmieścić. Ale ładowanie było jak w podręczniku do elektrotechniki - 13,6V przy włączonych światłach i 4500 RPM. (Można polemizować co do idealności tejże wartości)

Zamówiłem więc dla siebie takowy u producenta, ten jednak polecił mi do RD04 nieco mniejszy. Zamówiłem, zamontowałem i wartości były podobne, ale przy świecącej jednej przedniej lampie (opcja oryginalna). Po podłączeniu drugiego reflektora (opcja ociekam zajebistością na drodze) mam ładowanie 13,1V.
IMG_20170822_164349.jpg

Miejsce na zamocowanie wybrałem sam. Opcja TRYTYKA to moja inowacja, ale tak żeby było na bogato. kupiłem wraz z dedykowanym uchwytem. Na tymże zestawie uczyniłem już 2000 km i jak dotąd bez uwag. Na moje życzenie producent przysłał mi regulator z przewodami o długości 1m. wystarczyło w zupełności by sięgnąć do wtyczek przy aku. Nie chce się chwalić, potraktujcie to jako swoistego rodzaju test. Mam nadzieję, że to rozwiązanie sprosta naszym wymaganiom co do regulatorów.
__________________
luźno kieta jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Kraina Pana Chądy A.Twin Przygotowania do wyjazdów 15 09.07.2010 12:11


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:41.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.