30.03.2018, 14:43 | #11 |
W jednym z artykułów: Wybrane zagadnienia dotyczące zmian właściwości silnikowego oleju smarowego w eksploatacji
znalazłem wykres, który przedstawia zależność okresów wymian od warunków eksploatacji. Jak widać dla normalnej temperatury pracy silnika (ok. 90°C) można osiągnąć zakres 13 - 20 tys. km pomiędzy wymianami. Jednak, jeśli robimy krótkie trasy, jazda w korkach lub miejska - okres ten skraca się nawet o połowę. Warunki eksploatacji są najistotniejsze. Dla nich dobieramy klasę lepkości i interwały wymian. Zwracam uwagę, że 12 tys. km pomiędzy wymianami jakie zaleca Honda z pewnością dotyczy normalnej, czyt. turystycznej eksploatacji. Sporo osób leje 10W40, tymczasem planując trasę na południe, lepszy będzie 20W50. |
|
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Olej | marekw | Regularne czynności serwisowe | 25 | 22.03.2016 15:51 |
Olej do lag | kraft90 | Rama, zawieszenia, napęd | 4 | 01.07.2015 09:19 |
Jaki olej do XTZ 750 '90 | LuckyOne | Regularne czynności serwisowe | 1 | 15.03.2015 10:57 |
olej w prądnicy((( | vinc18 | Układ elektryczny i zapłonowy | 12 | 17.02.2014 14:44 |