![]() |
|
Silnik, sprzęgło, skrzynia Montaż i demontaż elementów silnika: sprzęgła i skrzyni , wymiana łańcuszków rozrządu, demontaż głowic i zaworów, pomiary kompresji, ciśnienia oleju, serwisowanie zaworów i gniazd, tłoków i pierścieni. |
|
Narzędzia wątku
![]() |
Wygląd
![]() |
|
![]() |
#11 |
![]() Zarejestrowany: Feb 2015
Miasto: Maków Podhalański
Posty: 1,786
Motocykl: XRV750->XR400
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 1 miesiąc 2 tygodni 4 dni 17 godz 56 min 37 s
|
![]()
Ja dalej bedę się czepiać, ale z góry zaznaczam, że mechanikiem ani ekspertem nie jestem. Coś tam sobie czytam, coś oglądam. A fajnie, że na forum można pogadać i wyjaśnić niejasności, więc jak coś źle rozumiem to chciałem to wyjaśnić
![]() W serwisówce piszą tylko o pomiarze ciśnienia oleju przy 5000 obrotach, ma być 5-6bar. I tyle, nie ma ani słowa o ciśnieniu przy jałowych obrotach. Pompa oleju daje niskie ciśnienie na jałowych obrotach, a potem bardzo szybko rośnie do maksymalnej wartości. Potem olej zaczyna lecieć zaworem ograniczającym ciśnienie i jest ono prawie stałe przy dalszym wzroście obrotów. Wydaje mi się, ze test z serwisówki sprawdza stan pompy - czy jest w stanie wytworzyć maksymalne ciśnienie w momencie zakładanym przed konstruktora. Na niskich obrotach ciśnienie szybko się zmienia w zależności od obrotów - każdy może mieć ustawione inne. Ciśnienie zmienia się też w zależności od lepkości oleju i jego temperatury. Dla mnie tu jest za dużo zmiennych aby taki pomiar miał jakiś sens. Jak japończyk uznał, ze czujnik ciśnienia o wartości 'X' bar wystarczy, to obstawiam, że wartość 'X' i tak ma w sobie duzy zapas. Tak samo jak silnik nam sie nie zatrze jak poziom oleju spadnie ponizej minimum na bagnecie. Jakieś antyczne, wolnoobrotowe klekoty polewało się olejem z olejarki i nic się nie zacierało ![]() No i zgadzam się, ze wskazowka analogowa jest fajniejsza i jest w stanie powiedzieć nam wiecej. Taki czujnik z lampką to dla mnie raczej ostatnia deska ratunku przy jakimś rozszczelnieniu przewodu olejowego, uszkodzeniu chłodnicy oleju, wypaleniu dużej ilości oleju. Pompa oleju raczej nie straci wydajności z dnia na dzień, więc jakby czasami sprawdzić miernikiem ciśnienie oleju w układzie - to można spać spokojnie. Taka czysto teoretyczna sytuacja: jak się zatka kanał olejowy, to pompa nawet na jałowym biegu nabije 6 bar, olej poleci zaworem ograniczającym ciśnienie i silnik się zatrze. A lampka nam o tym nie powie - no może jak po wyłączeniu silnika zobaczymy, że lampka nie zapala się przez minutę po zgaszeniu silnika ![]() Sent from my SM-J600FN using Tapatalk |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
wrzucenie silnika w rame rd07 | ostach | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 9 | 29.05.2010 14:10 |