|
Przygotowania do wyjazdów Jak zdobyć wizę? Jaka kuchenka? Brać materac i namiot? Gdzie są ciekawe miejsca? Jakie kufry wybrać do USA? Czy Anakee założyć odwrotnie? Co to CPD? Odpowiedzi znajdziesz w tym dziale. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
26.07.2009, 22:13 | #11 |
Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Przemyśl
Posty: 42
Motocykl: RD07a
Online: 1 tydzień 3 dni 11 godz 49 min 25 s
|
zakupiłem zestaw moto-detail GP (sakwy boczne + torba na miejsce pasażera), chciałbym podzielić się wrażeniami. W zestawie 2 sakwy, torba, podstawa mocująca, pokrowce przeciwdeszczowe, paski na ramię i do mocowania oraz plastikowe usztywnienia sakw, które od razu przy próbie użycia połamały się. Nie jest konieczne użycie stelaża, dzięki systemowi mocowania na zatrzaski załadowanie tego na pokład jest szybkie i łatwe. Tutaj niestety przydadzą się expandery, którymi przy odrobinie sprytu można ładnie wszystko usztywnić, np. torbę-wałek przymocować do stelaża pod kufer centralny. Jak już pisałem stelaż nie jest konieczny, ja dla pewności że nic się nie porysuje okleiłem boczki taśmą do pakowania, nie jest to może piękne ale nie takie ma być . Nie ma obawy o przypalenie prawej sakwy o wydech (mam LeoVince X3, wydaje mi się że jest poprowadzony wyżej od oryginału). Sakwy od dołu przypinamy do podnóżków pasażera za pomocą dołączonych pasków, żeby nie podskakiwały na wybojach. Zestaw użytkuję w konfiguracji z kufrem centralnym Givi, jeździłem tylko z torbą i kufrem, a z całością odbyłem wyjazd nad morze. Wnioski:
1. Zestaw jest wg mnie świetnym wyjściem dla kogoś, kto potrzebuje zapakować się na wyjazd niewielkim w sumie- ok.350 zł- kosztem 2. Pojemność zestawu jest PORAŻAJĄCA-80 l - mając do tego centralkę 42 l, drapałem się po głowie z problemem, co by tu jescze zabrać nad morze, a sakwy były i tak złożone do mniejszej pojemności 3. Torba mocowana na miejscu pasażera ogranicza możliwość zabrania tegoż 4. Wodoodporność jakaś tam jest, ale nie na porządny deszcz, który mnie napotkał. Dołączne pokrowce są dość problematyczne w użyciu ze względu na linki usztywniające całość, poza tym i tak nie zabezpieczą wnętrza od strony koła. Ja po prostu wrzuciłem rzeczy przed zapakowaniem do grubych worków na śmieci i mimo ulewy wszystko miałem suchutkie, moim zdaniem nie warto się bawić w pokrowce 5. Odpada problem zarysowania komuś auta przy przeciskaniu się przez korki - sakwy są miękkie i wyłożone z zewnątrz pianką 6. Szybkość wrzucenia bagażu na Afrykę jest mniejsza niż przy kufrach, ale cała rzecz nie zajmuje więcej niż 5 min, jeśli ma się obczajony system Ogólna ocena zestawu jest pozytywna, oczywiście wybór sakwy-kufry jest nadal uzależniony od potrzeb i preferencji moto-podrózników. Łoooo matko ale wypracowanie wyszło pozdrawiam |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
sakwy Crosso | megi | Szpej turystyczny - Produkty i Porady | 20 | 24.05.2018 21:06 |
Sakwy/rogal vs. kufry = bezpieczenstwo? | Kamyk | Szpej turystyczny - Produkty i Porady | 54 | 22.03.2013 16:37 |