Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Rama, zawieszenia, napęd

Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 05.06.2020, 12:19   #1
zimny
trampkarz emeryt
 
zimny's Avatar

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Oct 2010
Miasto: Garwolin
Posty: 2,854
Motocykl: F800GS ADV
Przebieg: za mały
zimny jest na dystyngowanej drodze
Online: 2 miesiące 2 tygodni 5 dni 13 min 12 s
Domyślnie Zmiana zębatek a zużycie napędu?

Mam pewien kłopot jakby i za tym pytanie. Otóż mam sobie DL650 z 2005 ze śmiesznym przebiegiem aktualnie 17 tys. km. Jak kupowałem zimą tego roku miał 14,5. I choć ciężko w to uwierzyć, raczej naprawdę ma tyle, ile ma.

Napęd przez Moto-TOP (sprzedawca) został oceniony na jeszcze 40%. Czyli powinien pojeździć te kilka tys. Przy sprawdzeniu dokładnym potwierdziło się że cały napęd jest jeszcze fabryczny, przód zębatka OEM i nie nosi żadnych śladów odkręcania kiedykolwiek. Zachciało mi się większej o 1 ząb zębatki z przodu i wzorem afrykańskim (że 2 przednie zębatki na napęd) sobie zmieniłem tzn. mechanik mi podmienił. Napęd się ułożył i było OK, ale po około 700km postanowiłem wrócić do oryginału który miał ślady zużycia ale spokojnie na kilka tys. by jeszcze starczył. Dodam, że chyba zębatka została założona odwrotnie, tak że zęby atakujące były te mniej ścięte, w zasadzie jak nowe. Zębatka w pełni symetryczna więc nie jest to kwestia że jest coś nie w osi z łańcuchem.

Tu się zaczęły schody - napęd mi strasznie terkocze, cyka, jakby był totalnie zmęczony ile bym nie smarował. Jadąc 130kmh pod kaskiem napęd słyszę. Takie dźwięki pamiętam jak miałem napęd już totalnie do wymiany i musiałem go podciągać co 200km Zadziało się to na przestrzeni 500km od zmiany na nową-starą zębatkę.

Czy to możliwe że po zmianie na nowa ząb większą napęd się ułożył a teraz po powrocie do poprzedniej która była od nowości wszystko się kompletnie rozjechało? Na tylnej zębatce łańcuch nie odłazi dużo i mechanik jak oglądał (przed zmianami zębatek) ocenił jako "zupełnie jeszcze sensowny, ten sezon ogarnie". Mi też się tak zdawało dopóki nie zacząłem się bawić z przednią zębatką

Ktoś coś? Dobrze myślę, że sam sobie jestem winny

Pozdrawiam
zimny
zimny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Wymiar zębatek - różnice - wrażenia Misza Rama, zawieszenia, napęd 112 06.06.2024 22:28
NAT zużycie paliwa VIPER CRF 1000 L 28 11.04.2023 13:56
Twardosc zebatek szynszyll Rama, zawieszenia, napęd 36 11.01.2019 17:58
Zaworki iglicowe - 07 a 04, zużycie? Olek Uklad paliwowy i wydechowy 8 01.02.2012 22:26
Zużycie zębatki Kudłaty Rysiek Rama, zawieszenia, napęd 36 10.06.2009 15:23


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 12:49.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.