|
Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
11.01.2022, 07:56 | #1 |
Zarejestrowany: Aug 2018
Miasto: Moje miasto to Trójmiasto
Posty: 241
Motocykl: Jawa 350TS/DR125/XR400R/KTM EXC 525/SD06a/701 Enduro
Online: 3 dni 21 godz 7 min 40 s
|
Dokręcanie lag - sposób.
W każdym mocowaniu lagi na półce są dwie śruby. Wg książki serwisowej w dolnej kręcimy na 25 Nm, góra na 22 Nm. Tylko jak to dokręcać? Ja poznałem dwa sposoby:
1. Najpierw dokręcamy pierwszą śrubę, potem drugą, potem znowu pierwszą, bo przez dokręcanie drugiej pierwsza się poluzowała, potem drugą, bo z kolei ona jest teraz luźniejsza przez dokręcanie pierwszej, itd. aż do momentu jak obie mają identyczny, właściwy moment. 2. Najpierw dokręcamy pierwszą i drugą na 5 Nm, potem dokręcamy pierwszą i drugą na 10Nm, potem tak samo, ale na 15 Nm, na 20 Nm i wtedy już na ustalone wartości. Nie wiem czy popadam w paranoję, ale czy wybór sposobu robi jakąś różnicę? Pytam w kontekście poprzedniego wątku o luzach na lagach, ale uważam, że to pytanie zasługuje na oddzielny wątek. |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Dokręcanie śruby z lewym gwintem | Zet Johny | Silnik, sprzęgło, skrzynia | 21 | 17.02.2017 10:18 |
Sposób na spędzenie niedzieli | zbyszek_africa | Imprezy forum AT i zloty ogólne | 4 | 04.04.2009 20:56 |