|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
12.01.2022, 15:05 | #10 | |
gsm: 512242193
Zarejestrowany: Jul 2006
Miasto: Rzuchów
Posty: 5,248
Motocykl: RD11a
Galeria: Zdjęcia
Online: 4 miesiące 3 tygodni 2 dni 11 godz 53 min 56 s
|
Cytat:
Przepływający prąd elektryczny DC czyli stały charakteryzują dwie wartości w czasie to jest V i A z tad też w pierwszym poście są wykresy. Te wykresy zkolei maja prawidłowość które można opisywać stały prąd i stałe napięcie odpowiednio CC i CV czyli wykres A leci w poziomie to CC, albo wykres napięcia leci w poziomie to CV. wykres macie w załączniku czerwona kreska to wykres pradu a niebieska napiecia. Nasz kolega Dzieju jest specyficznym człowiekiem szanuje jego podejście i sposób myślenia choć zgodzić sie nie mogę. Ma motocyklowy akumulator 50A? Chociaż ja tego nie zrozumiałem a wsumie elektryk jestem po szkole. W swifcie sport który ma 1,6 benzynowy motor mam 44Ah, na marginesie akumulator powinien miec pojemność w Ah oraz prąd rozruchowy podany. i tu są różne normy do tego, ale przyznam sie że baranieje jak czytam o co chodzi . I naprawde nie wiem co kolega miał na myśli. Jeśli jest tak jak mylę to jakiś tester wypluwa mu takie wyniki w postaci napięcia i prądu rozruchowego który oblicza algorytm testera. Czytając naszego kolegę głęboko wątpię aby był skłony na tester do akumulatorów wywalić więcej niż kosztuje akumulator. Ja na przykład tak do tego podchodzę, porostu szkoda kasy na ten zbytek. ps. Istnieje metoda techniczna na pomiar rezystancji wewnętrznej akumulatora i wykonuje sie ja mierząc spadek napięcia na rezystorze. a potem mozolnie oblicza mamy wynik który w jednostkach który nic nam, nie powie! Ale to nie jest pomiar prądu rozruchowego pod obciążeniem jak na opornicy. Tester to tester służy do pokazania klientowi zły, dobry naładuj , dobry dzięki temu mozna sprzedać kolejny produkt. Bo przecież Pan widział co tester pokazał. ps2 Pomiarowiec jak mierzy to musi wiedzieć co mierzy i dlaczego. i tu JaTomek suszenie wskazuje żarówka i pomiar czasu rozładowania do 10.5V wskaże nam prawdziwa pojemność jak to zrobic prosto dzielimy pojemność akumulatora przez prąd jaki płynie przez zarówke np 60W to prad 5A (60w /12V = 5A) 12Ah /5A ≈ 2,4 h czyli jeśli mamy naładowany do pełna akumulator 12Ah to do momentu spadku napięcia do 10,5V żarówka 60W bedzie świeciła sie 2 godziny i 24 minuty. wy mierząc czas możecie obliczyć pojemność w druga stronę np 10,5 V pojawiło sie po 1 godzinie i 45min Czyli 1,75h x 5A wynosi 8,75Ah. pamiętajcie ze godzina to 100 a 30 minut to 50 i tak dalej (min x100/0,6 ) |
|
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
1 kask - kilka nazw | bouli | Kaski | 3 | 30.04.2015 18:47 |
Kilka wskazówek - kilka dni w Alpach | flippy | Przygotowania do wyjazdów | 4 | 23.08.2014 00:28 |