|
Wszystko dla Afryki Wszystkie nieoryginalne rozwiązania, które można zapakować do Twojego motocykla. Gmole, stelaże, kufry, sakwy, bagażniki, uchwyty, kanapy, modyfikacje zawieszeń, kierownic, gniazdka, GPSy, dynojety, bagstery i inne scottoilery... |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
03.01.2023, 19:56 | #24 |
Zarejestrowany: Jan 2020
Miasto: Warszawa
Posty: 50
Motocykl: CRF1000 '19 MT SD06
Online: 5 dni 10 godz 44 min 16 s
|
Dawno już na forum nie zaglądałem, paczam a tu taki wątek mi się rzucił w oczy :-) No to ja może rozwinę temat oświetlenia dodatkowego - ale na kufrze...
Opiszę Wam mój agro-tuning tylnego oświetlenia. Kiedyś zobaczyłem jakiegoś GS z czymś takim, spodobało się - to zrobiłem. Wiem, nie za legalne toto jest... Szukam odpowiednich lamp homologowanych, ale nic mi się nie podoba - w związku z tym na razie zamontowane są jakieś chińskie (bez wiercenia w kufrze na razie, przymocowane byle jak - ponieważ nie są one docelowe). Wykonane jako plug&play, jak przestanie się podobać odpinam i zapominam. Co potrzeba? (afryka 1000, 2019r) 1. Kabelki (wiadomo) 2. Złącza (musimy mieć skąd "pobrać sygnał kierunków i stopu". Wpinamy się w oryginalną instalację, bez uszczerbku dla istniejącego okablowania, nie tniemy itp.) - 2x komplet - HC050 - 2 pin (kierunki) - https://pl.aliexpress.com/i/33002354266.html - 1x komplet - HX090 - 3 pin (stop/pozycja)- https://pl.aliexpress.com/item/10000349584396.html - 1x komplet - 4 pin (podłączanie/odłączanie kufra) - https://pl.aliexpress.com/item/10000319578348.html 3. Płytka (w afryce 2019 instalacja kierunkowskazów ledowych jest 9V! Trzeba o tym pamiętać, poza tym wzbudzanie cewki pobiera znikomą ilość mA i raczej nie wpływa na instalację OEM) - 2x przekaźnik z cewką na 9v (kierunek lewy i prawy) - 1x przekaźnik z cewką na 14v(stop) - diody (tzw. gasikowe jako zabezpieczenie(https://www.relpol.pl/content/downlo...informacje.pdf), coby Wam nie gadali, że cewka indukuje i może zrobić strzała wstecz - ale, czy w tym obwodzie jest to potrzebne?) Nie będę opisywał dokładnie schematu płytki, sprawa jest prosta - każdy wie jak działa przekaźnik. Niestety jest ona potrzebna żeby z 9V instalacji kierunkowskazów "zasilić" (w przenośni) wszędzie dostępne (np. allegro) światełka 12V (jeśli je podłączymy bezpośrednio mogą nie zaświecić, lub świeć ledwo)(jeśli się zasilamy z aku to można poszaleć z mocą tego oświetlenia). Wykonanie wiązek kablowych jest równie proste, jeśli nie umiemy zaciskać złącz (np. sumitomo) bez odpowiednich narzędzi, to sugeruję kupić ich trochę więcej na zapas :-) Instalacja tego w motocyklu jest niestety kłopotliwa, trzeba rozebrać cały ogon żeby dostać się do złącza tylnej lampy, złącza kierunkowskazów są w miarę dostepne. Z aku (czy innego miejsca) można zasilić płytkę 12V (czyli nasze światełka na kufrze nie są zasilane z obwodu kierunków czy stopu ale np. bezpośrednio z aku). P.S. Nie zwracajcie uwagi na to, że perfidnie wykorzystałem zwykłe kable elektryczne :-) To co widać na zdjęciach to prototyp wiązki (poza płytką). Fotki, uproszczony schemacik ideowy i filmik jak to działa: https://imgur.com/a/F1EDGHR Cała magia pływających kierunkowskazów oraz migającego stopu jest częścią tych "pasków" led. Przejechałem z tym jakieś 6000km i działa bez problemu... |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
RD07 a 130/80 17 65Q z tylu | konrade | Hamulce, kola, opony | 4 | 27.01.2020 09:55 |
Słabe światła. | Skydiverek | Układ elektryczny i zapłonowy | 21 | 11.10.2011 14:58 |
swiatła awaryjne | tom64 | Wszystko dla Afryki | 26 | 05.02.2011 20:55 |
Dodatkowe światła | Bies13 | Wszystko dla Afryki | 5 | 14.11.2010 21:37 |