Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 25.10.2009, 19:59   #1
mckrzysiek
 
mckrzysiek's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Wołomin
Posty: 130
Motocykl: TRANSALP XL600V
mckrzysiek jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 11 godz 29 min 24 s
Domyślnie nie miała baba kłopotu-czyli jakem się za elektrykę złapał

wiem, że temat już był wałkowany, ale tak już się skołowałem, że po przeczytaniu wszystkich postów sam nie wiem czy u mnie wszystko ok czy jednak nie...

Najpierw kilka danych - stwierdziłem, że trzebaby światełka w trampku (600 z 1996) poprawić. Dorzuciłem:
- dwa halogeny przeciwmgielne 55W (x2=110W)
- jeden halogen dalekosiężny 55W
- dodatkowe światło pozycyjne i stopu (diodowe, może z 5W wszystkiego).

Jak się już tak rozhulałem to doszły jeszcze manetki grzane Oxford (zgodnie z instrukcją 3,6A czyli ok. 43W) no i woltomierz...

I tak baba kupiła sobie prosię...

Teraz kilka danych spisanych z woltomierza w ramach przeprowadzonych testów:
ładowanie bez świateł - 14,7V (przy 1200 obr./min) i 14,6V (przy 5000 obr./min);
ładowanie przy włączonych światłach pozycyjnych - 14,6-14,7V (przy 1200 obr./min) i 14,4V (przy 5000 obr./min);
ładowanie przy włączonych FABRYCZNYCH światłach mijania - 14,6V (przy 1200 obr./min) i 14,1V (przy 5000 obr./min);
ładowanie przy włączonych FABRYCZNYCH światłach długich - 14,6V (przy 1200 obr./min) i 14,1V (przy 5000 obr./min);
ładowanie przy włączonych FABRYCZNYCH światłach mijania + HALOGENY PRZECIWMGIELNE - 11,6 - 11,7V (przy 1200 obr./min) i rośnie pow. 12V (przy 5000 obr./min);
ładowanie przy włączonych FABRYCZNYCH światłach długich + HALOGEN DALEKOSIĘŻNY - 12,1V (przy 1200 obr./min) i rośnie pow. 13V (przy 5000 obr./min);
ładowanie przy włączonych światłach pozycyjnych i GRIPACH - bardzo stabilne , na poziomie 14,6-14,7V;
ładowanie przy włączonych FABRYCZNYCH światłach mijania i GRIPACH:
- przy grzaniu na poziomie 30 i 40% (obroty 1200/min) - ładowanie rzędu 14,6V;
- przy grzaniu na poziomie 75% (obroty 1200/min) - ładowanie rzędu 14V;
- przy grzaniu na poziomie 100% (obroty 1200/min) - ładowanie rzędu 13,3V.

A po wyłączeniu motocykla (i upływie jakiś 30 minut) akumulator, który zresztą dzisiaj doładowywałem na full wykazuje 12,8V.

Tyle przedmowy i przydługiego wstępu.
Może by mi tak szanowne koleżeństwo (bardziej biegłe w elektryce stosowanej;-) doradziło i orzekło:
- czy wartości prądu są ok czy może a to akumulator, a to regler czy inny czort nie funguje jak należy;
- jeśli powyższe jest ok to jak rozumiem spadające napięcie przy wzroście zapotrzebowania na prąd wskazuje, że - albo dodatkowe ustrojstwa albo jazda, bo pogodzić się to nie da i w końcu w trasie wszystko kiedyś zdechnie (a co najmniej nie odpali). Dobrze kombinuję?
- a jeśli dobrze kombinuję to może jakiś patent na zaoszczędzenie na prądzie gdzie indziej? (tak sobie myślę o drobnej wymianie żarówek pozycyjnej przód, pozycyjnej tył/stop, może kierunków, może podświetlenia zegarów, kontrolek luzu, kosy, świateł długich na diody). Próbował ktoś takich patentów? Doświadczenia jakieś?


PLEASE help - orzeknijcie czy szukam dziury w całym czy rzeczywiście mam powody się obawiać, że stanę w polu bez prądu. A jeśli tak - jak temu zaradzić.
mckrzysiek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 19:50.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.