Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 06.05.2023, 08:25   #1
szynszyll
 
szynszyll's Avatar


Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Popapracie!
Posty: 6,862
Motocykl: RD04
szynszyll jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 miesiące 6 dni 2 godz 53 min 6 s
Domyślnie Jak zweryfikować prądnice w TA/XRV

yo!

odwiedzili mnie na dlugim weekendzie forumowi goscie z zachodu - Pan i Pani. Pani w TA600 padło ładowanie. ewidentnie walniety byl regulator, ktory dawal bardzo wysokie napiecie i byl pekniety od strony plastikowej zalewy. poszedl wiec do kosza. zalozony zostal nowy akumulator. podarowalem Pani dwa rozne regulatory ( motocykla u mnie nie bylo) i pozegnalismy sie. po zalozeniu obydwu regulatorow napiecie ladowania nie przekraczalo 13V - bylo wiec zdecydowanie niewystarczajace. malo prawdopodobne, zeby oba regulatory, chociaz uzywane, byly niesprawne. dawaly od 12V-12,8V na swiatlach. tym samym moje podejzenia padly na uszkodzenie uzwojen statora - miewalem juz takie przypadki na podnosniku. teraz dla Pani i dla 'potomności' opisze jak prawidlowo i skutecznie sprawdzic stator.

serwisowka podaje, ze wystarczy zmierzyc opornosci pomiedzy dowolnymi dwoma kablami zoltymi wychodzacymi ze statora ( schemat pradnicy spietej w tzw. gwiazde i zaznaczona wtyczka na zdjeciach). wartosc oporu powinna sie miescic w przedziale 0,1-1,0 ohm. taka operacja jednak nie wystarcza i nie daje nam 100% pewnosci co do sprawnosci obwodu. zdaza sie, ze na wylaczonym silniku opor jest prawidlowy a po odpaleniu cewka nie daje napiecia. jednym slowem zwarcie/przerwanie ujawnia sie pod obciążeniem.

co zatem zrobic, w punktach:

1. potrzebujemy klasycznej zarnikowej zarowki na napiecie 230V o mocy 15-20W ( na fotce jest moja zrobiona do testow). taka zarowke ciezko juz kupic, sa za to zarowki na gwint e14 do lodowek i piekarnikow o takiej mocy. w kazdej castoramie czy obi do kupienia

2. odlaczamy wtyk z 3 zoltymi przewodami

3. podpinamy zarowke pod pare zoltych kabli ( w roznych konfiguracjach tak, zeby sprawdzic wszystkie obwody po kolei 1+2, 1+3, 2+3)

4. odpalamy motocykl i dodajemy gazu do 5-7 tys obr przy kazdej konfiguracji

5. przy prawidlowo dzialajacej parze uzwojen żarnik powinien nam lekko zaswiecic

6. niczego nie dotykamy! z pradnicy wychodzi okolo 70V zmiennego napiecia i prąd nas porazi!!!

7. w ten sposob sprawdzamy prace uzwojen 'pod obciazeniem' nie tylko sam opor, ktory tak jak napisalem powyzej moze byc mylacy

i to tyle czekam na ewentualne pytania
Załączone Grafiki
Typ pliku: jpg gwiazda.jpg (15.8 KB, 168 wyświetleń)
Typ pliku: jpg opornosc.jpg (8.1 KB, 165 wyświetleń)
Typ pliku: jpg pradnica wtyczka.jpg (251.1 KB, 13 wyświetleń)
Typ pliku: jpg moj tester.jpg (294.3 KB, 13 wyświetleń)
Typ pliku: jpg osram.jpg (376.3 KB, 13 wyświetleń)
__________________
buziaki
szynszyll jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:58.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.