Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Regularne czynności serwisowe

Regularne czynności serwisowe Wymiany: płynu hamulcowego, chłodniczego, oleju silnikowego i w zawieszeniu, filtrów, opon, zębatek i łańcuchów, świec. Regulacje: zaworów, gaźników, łańcuchów, łożysk główki ramy, świateł. Kontrola: opon, linek, akumulatora, łożysk, przygotowanie do sezonu i do zimy, smarowanie elementów.

 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Prev Poprzedni post   Następny post Next
Stary 24.12.2009, 09:35   #1
mckrzysiek
 
mckrzysiek's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Wołomin
Posty: 130
Motocykl: TRANSALP XL600V
mckrzysiek jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 tydzień 11 godz 29 min 24 s
Domyślnie synchronizacja gaźników- zrób to sam

pomimo przekopania się przez wcześniejsze wątki - nie znalazłem łopatologicznego opisu poniższych kwestii.
Zbudowałem, zgodnie ze znalezionymi wskazówkami, dwumetrowej wysokości specmaszynę do synchronizacji gaźników (rurki ok. 6mm, długość całkowita rurek ok. 8m, wewnętrzne zwężki z najcieńszych znalezionych w aptece igieł do zastrzyków, olej silnikowy 15W. Koszt całkowity 8,10 zł;-) I DZIAŁA!!!.

Wątpliwości pojawiają się w praniu. Po podłączeniu rurek do silnika oczywiście słupki oleju wychylają się więc śrubą regulacyjną doprowadzam je do stanu stabilnego. I tutaj pierwsze pytanie: 1) czy wystabilizowanie ma oznaczać, że obydwa słupki się zrównają (ustawią w poziomie) czy wystarczy, że przestaną się poruszać góra-dół, ale pozostaną na różnych poziomach.

Zakładałem, że powinny trzymać ten sam poziom i próbowałem to wymusić. działały co najmniej dwa sposoby: tradycyjny - poprzez pokręcanie śrubą regulacyjną, odczekanie aż się poziomy zrównają i ponownie śrubą wyregulowanie do stanu stabilnego oraz prostszy znacznie - chamskie zdjęcie jednego z wężyków z króćca przy silniku, w efekcie czego słupki się wychylały i założenie wężyka po osiągnięciu poziomu. Tutaj pytanie drugie: 2) czy metoda na chama zakłóca proces synchronizacji czy można stosować?

Po uzyskaniu stabilizacji słupków oleju przy zachowaniu wspólnego dla nich poziomu dawałem w gaz (tak do poziomu 3-5 tys. obrotów). Pytanie trzecie: 3) czy przy wyższych obrotach niż jałowe (1250-1300), dla których dokonujemy synchronizacji, słupki oleju powinny pozostać niezmienne czy też mogą zacząć pracować. I jak powinny się zachować po powrocie do obrotów biegu jałowego.
W moim przypadku po wkręceniu na wyższe obroty jeden ze słupków (ten w wężyku podpiętym do przedniego cylindra) leci w górę (im dłużej utrzymuję wysokie obroty tym wyżej wędruje słupek, powoluśku, ale stale). Gdy odpuszczę manetkę gazu i obroty wracają do poziomu 1,2-1,3 tys. słupki zmierzają do wyrównania poziomów i stabilizują się, przy czym niekoniecznie stabilizacja następuje po osiągnięciu poziomu (zazwyczaj jeden słupek jest trochę wyżej).

Prośba do bardziej doświadczonego koleżeństwa o feedback - jak powinno być, a jeśli coś się w moim przypadku - o jakieś sugestie.
mckrzysiek jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
 


Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Scottoiler- zrób to sam - Montaż podos Wszystko dla Afryki 60 28.01.2016 23:25
Kuchenka Kelly Kettle - zrób to sam Poncki Szpej turystyczny - Produkty i Porady 12 22.01.2013 11:14
Synchronizacja gaźników-fachowiec poszukiwany Joncio Uklad paliwowy i wydechowy 3 27.03.2012 11:39
[FAQ] - Synchronizacja gaźników (co 12kkm). newrom Regularne czynności serwisowe 25 07.06.2011 16:19


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 02:55.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.