Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ chlodzenia

Układ chlodzenia Montaż i demontaż elementów układu chłodzenia: termostat, pompa wodna, wiatraki, chłodnice, prowadzenie przewodów

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 25.04.2010, 12:18   #21
Lepi


Zarejestrowany: Jun 2008
Miasto: Poznań
Posty: 5,596
Motocykl: 690 Enduro
Lepi jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 tygodni 14 godz 41 min 50 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Kuba Zobacz post
Proponuję zastosowanie dobrego, nierozcieńczonego płyny chłodniczego i będzie po sprawie
Dlaczego?
__________________
"A jeśli nie znajde w swej głowie rozumu to paszport odnajde w szufladzie..."
Lepi jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.04.2010, 12:34   #22
Kuba
 
Kuba's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Częstochowa
Posty: 1,376
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Kuba jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 4 godz 47 min 14 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Lepi Zobacz post
Dlaczego?
znam z autopsji płyn jest przewodnikiem ciepła, utrzymuje odpowiednią temperaturę. Bel-Ray MOTO COOL - zastosowałem, jest super

Kuba jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.04.2010, 16:58   #23
Dzieju
Administrator

Zapłaciłem składkę :)

Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 8,656
Motocykl: RD03
Dzieju jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 4 tygodni 1 dzień 11 godz 7 min 43 s
Domyślnie

Płyn się leje dlatego co by w zimie nie zamarzał oraz związki chemiczne w nim zawarte zabezpieczały wnętrze układu chłodzenia przed korozją czy odkładaniem się osadu (np w przypadku użycia wody).
Co do utrzymania temperatury to jest to zależne od wydajności chłodnicy a nie rodzaju płynu oraz tego jakiej produkcji on jest.
Ty nalałeś sobie Bel-ray , kto inny zlaje sobie borygo/alu , ktoś tam jeszcze wodą .....i zapewniam Cię że każdy płyn zapewni odpowiednie chłodzenie.
__________________
AT03
Dzieju jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.04.2010, 21:06   #24
Kuba
 
Kuba's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Częstochowa
Posty: 1,376
Motocykl: nie mam AT jeszcze
Kuba jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 tygodni 4 godz 47 min 14 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał Dzieju Zobacz post
Płyn się leje dlatego co by w zimie nie zamarzał oraz związki chemiczne w nim zawarte zabezpieczały wnętrze układu chłodzenia przed korozją czy odkładaniem się osadu (np w przypadku użycia wody).
Co do utrzymania temperatury to jest to zależne od wydajności chłodnicy a nie rodzaju płynu oraz tego jakiej produkcji on jest.
Ty nalałeś sobie Bel-ray , kto inny zlaje sobie borygo/alu , ktoś tam jeszcze wodą .....i zapewniam Cię że każdy płyn zapewni odpowiednie chłodzenie.
Dzieju, woda pozwoli na szybsze wychłodzenie się silnika np. przy postoju. Nie po to są płyny, żeby ich nie używać. Sam pewnie nie jeździsz na wodzie?
Kuba jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.04.2010, 21:34   #25
rambo
 
rambo's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
rambo jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
Domyślnie

Temperatura borygo i tych innych jest też wyższa niż wody.
Teraz nie mogę sobie też przypomnić jak to dokładnie bylo, ale woda wolniej pobiera też ciepło i wolniej oddaje.
rambo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.04.2010, 21:36   #26
mad_leaf
 
mad_leaf's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2009
Posty: 76
Motocykl: RD04
mad_leaf jest na dystyngowanej drodze
Online: 5 dni 15 godz 8 min 46 s
Domyślnie

Założyłem dwa bo w korkach miałem na czerwonym polu... choć nigdy się nie zagotowała to wole dmuchać na i tak gorące! A włącznik by nie mordować czujnika jak nie ma potrzeby..
mad_leaf jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 25.04.2010, 22:16   #27
rambo
 
rambo's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
rambo jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
Domyślnie

To masz kolego coś z układem chłodzenia. Posprawdzaj sobie bo czerwone pole to widziałem raz w życiu jak stałem w korkach w Istambule i wogole mi nie działał wiatrak.
rambo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.04.2010, 15:03   #28
wieczny
Common Rejli
 
wieczny's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Warszawa
Posty: 3,736
Motocykl: R650GS Adventure & LC6 750 Adventure
Przebieg: dupa
wieczny jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 3 tygodni 1 dzień 5 godz 39 min 17 s
Domyślnie

Moja też w korkach w upały (Warszawa, ciasno tak, że nie da się jechać między furami) dogrzewa się do czerwonego i na chwilę obecną pomysły mi się kończą. W grupie 04 i 07a to te starsze szybciej dogrzewały się do wentylatora. 07a dochodziły do połowy skali może...
__________________
BRW 1991
I tak wszyscy skończymy na mineralnym. | Powroty są do dupy. | Trzy furie afrykańskie: pompa, moduł, regulator. Czy jakoś tak... | Pieprzyć owiewki . I stelaże.
NIE SPRZEDAM!

wieczny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 26.04.2010, 15:44   #29
rambo
 
rambo's Avatar


Zarejestrowany: Mar 2005
Miasto: Wrocław
Posty: 7,450
Motocykl: Nie mam już Afryki
rambo jest na dystyngowanej drodze
Online: 4 miesiące 2 dni 2 godz 39 min 26 s
Domyślnie

A to ja mam zupełnie inną refleksje. Mianowicie że czujnik od wiatraka o wiele szybciej się włącza w rd07a jak jeździmy razem.
rambo jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 22:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.