|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
04.04.2011, 12:53 | #22 | |
Stary (P)iernik
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Świeradów Zdrój
Posty: 3,769
Motocykl: XR400 , XR650L XL600V
Online: 4 miesiące 2 tygodni 6 dni 9 godz 39 min 10 s
|
Cytat:
Kupiłem ostatnio dwa takie , jeden Varty ( dla siebie) a drugi chyba chińczyk. Wlałem elektrolit , odczekałem dwie godziny zaglądam do aku a tam sucho. Płyty wciągnęły elektrolit i jakby było o dużo za mało. Już się zabieram do dolania a coś tknęło i czytam instrukcję . Tam jak byk -pisze że tak ma być . Jakaś nowa technologia i zabrania sie dolewania elektrolitu. Ma być wlane tylko tyle ile producent dostarczył.
__________________
|
|
04.04.2011, 19:40 | #23 |
Administrator
|
Może podaj modele, typy , ciekawe ile pożyją te nowości na sucho.
__________________
AT03 |
04.04.2011, 21:25 | #24 | |
ReGeNeRaToR
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Olsztyn
Posty: 639
Motocykl: RD07
Online: 1 miesiąc 5 dni 17 godz 13 min 0
|
Cytat:
I właśnie tak ma być ! Akumulatory motocyklowe bezobsługowe z tego co ja pamiętam są produkowane od co najmniej 15 lat i technologia się nie wiele zmieniła. Przekładki izolacyjne pomiędzy płytami ołowianymi są tak skonstruowane że pochłaniają zalany elektrolit przez co akumulator jest bardziej bezpieczny w razie rozszczelnienia ( wypadek , zmiażdżenie itp ) Może także pracować w dowolnej pozycji , oraz dzięki temu że jest prawie kompletnie szczelny nie wymaga czynności obsługowych.
__________________
END of TRANSMISSION |
|
05.04.2011, 10:22 | #25 |
Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Przemyśl
Posty: 42
Motocykl: RD07a
Online: 1 tydzień 3 dni 11 godz 49 min 25 s
|
Zgodzę się, tak jest w akumulatorach typu AGM, jak np. Yuasa YTX14-BS. Niestety w przypadku większości akumulatorów "no name" ciężko wyczuć w jakiej wykonane są technologii, a wiele instrukcji jest pisanych mocno po łebkach.
|
12.04.2011, 12:15 | #26 |
Zarejestrowany: Apr 2010
Miasto: Wlkp
Posty: 1,164
Motocykl: Prawdziwa przygoda XRV 750
Przebieg: od nowa
Galeria: Zdjęcia
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 3 godz 2 min 34 s
|
która z baterii będzie lepsza Varta z prądem rozruchowym 200A
http://allegro.pl/akumulator-varta-y...528682825.html czy szarpnąć się i kupić z prądem rozruchowym 230A ( różnica znaczna ponad 100 zł ) http://allegro.pl/akumulator-varta-y...512462010.html ten jest od Pan European . Szerokość i długość taka sama jest trochę niższy i ma o 0,8Ah mniejszą pojemność
__________________
Możesz utracić wszystko,ale nikt nie zabierze ci tego co w życiu zobaczyłeś i przeżyłeś Ostatnio edytowane przez sebol : 12.04.2011 o 12:16 Powód: . |
12.04.2011, 20:38 | #27 |
Zarejestrowany: Mar 2009
Miasto: Przemyśl
Posty: 42
Motocykl: RD07a
Online: 1 tydzień 3 dni 11 godz 49 min 25 s
|
Moim zdaniem nie warto. Płacisz prawie 70% więcej za 15% większy prąd rozruchowy. Pojemność jest mniejsza. Bierz ten z oznaczeniem fabrycznym
|
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Akumulator do AT | Kobra | Układ elektryczny i zapłonowy | 29 | 26.02.2018 17:05 |
Akumulator | czosnek | Wszystko dla Afryki | 54 | 29.02.2016 01:42 |
Akumulator do 0 7a | jorge | Układ elektryczny i zapłonowy | 39 | 30.01.2015 11:43 |
[FAQ] Akumulator | podos | Regularne czynności serwisowe | 13 | 05.01.2009 11:31 |