|
Inne - dyskusja ogólna Dział poświęcony motocyklom nieskategoryzowanym. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
29.01.2012, 15:04 | #1 |
stęchły
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Zbąszyń
Posty: 444
Motocykl: RD07a
Przebieg: 130000
Online: 1 tydzień 2 dni 11 godz 36 min 41 s
|
Pytanko o budowę skrzyni BMW
Siemanko. Powoli tworze projekt przerobienia mojego Urala z wozem. Chcę do niego wrzucić silnik z Daewoo Tico. Początkowym założeniem było zczepienie tego ze skrzynią Dniepra, ale ta jednostka może się okazać mało wytrzymała do takiego swapa. Pytanie mam do gości co znają budowę BMW, a konkretnie modeli od modeli r45 do r100. Ile wałków (choinek) jest w skrzyniach od tych modeli. Te nowsze (gs, K )wszystkie mają juz 3 wałki , a wieć obroty wejsciowe skrzyni są takie jak wyjściowe, a ja potrzebuje przeciwne (tak jak w Dnieprowej).
__________________
Wichura |
29.01.2012, 17:13 | #2 |
Niepoprawny ideologicznie - XTZ/GS/LC4 ;)
Zarejestrowany: Jul 2008
Miasto: Józefów
Posty: 669
Motocykl: R1100GS, LC4
Online: 2 tygodni 1 dzień 17 godz 57 min 31 s
|
Przyznaję się bez bicia, że rozbierałem tylko skrzynię od R1100 i tam faktycznie są 3 wałki, ale:
http://www.maxbmwmotorcycles.com/fiche/fiche.aspx i wiem, że n.p. R80GS też ma 3. Ew. starsze sprawdź sam (przy 3 są: Drive (wstępny, bez "choinki"), Intermediate i Output Shaft). Ew. możesz przebadać też motogutki (http://www.manualedereparatie.info/e...oto-Guzzi.html) ale na tyle ile zbadałem temat to nie spotkałem 2-wałkowego. Powodzenia i dawaj znać na forum jak rzeźba idzie pozdrawiam, Adam P.S. kiedyś znałem gościa który do zaprzęgu dnieprowego wrzucił silnik R80 z skrzynią oryginalną (dnieprową) i ta ostatnia wymagała częstych ingerencji. Druga rzecz, że okazało się, że zawias jest przeciążony i moto tak siadało, że geometrię szlag trafiał (z koszem). Ostatnio edytowane przez fxrider : 29.01.2012 o 17:36 |
29.01.2012, 17:24 | #3 |
Zarejestrowany: Jul 2010
Miasto: koszalin
Posty: 151
Motocykl: RD04
Online: 2 tygodni 2 dni 17 godz 32 min 23 s
|
gdzies mialem fotki takiego skladu z jakiegos zlotu jaki znajde to przesle moze to ci cos pomorze
|
29.01.2012, 20:18 | #4 | ||
stęchły
Zarejestrowany: Mar 2008
Miasto: Zbąszyń
Posty: 444
Motocykl: RD07a
Przebieg: 130000
Online: 1 tydzień 2 dni 11 godz 36 min 41 s
|
Cytat:
Jeżeli chodzi o przeciążenia to fakt, ze wachacz się wygina i to nawet pod ruskim silnikiem. Jest tez opcja wstawienia wachacza z dyfrem BWM , wtedy skrzynia tez moze byc BMW, tylko znowu to koszta, a z ruska to juz niewiele zostanie. Cytat:
Franz, silniki BMW zaczynają sie od 3000 zł, a ja pewny z Tico kupuje za 500zł z osprzętem. Faktycznie jest więcej cięcia i grzebania, ale o to też mi chodzi Silniki z Tico wbrew pozorom są pewną konstrukcją i bardzo oszczędną. W samochodzie spalają na trasie do 5 L paliwa, a zawsze można gaz wrzucić, który też jest w planie , ale CICHOOOO Dzięki za zainteresowanie tematem !!! Pozdro
__________________
Wichura |
||
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
[FAQ]Odpowietrznik skrzyni korbowej | podos | Regularne czynności serwisowe | 42 | 26.01.2014 12:58 |
Pytanko | Futrzak | Inne - dyskusja ogólna | 11 | 14.07.2011 12:32 |