|
Hamulce, kola, opony Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe w oplocie i bez, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
25.08.2011, 23:54 | #11 |
Zarejestrowany: Feb 2010
Miasto: Inowrocław
Posty: 901
Motocykl: RD07a
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 5 dni 9 min 5 s
|
A olej w lagach wymieniałeś? Do tego opona może szwankować. Jest założona zgodnie z kierunkiem?
|
28.08.2011, 23:11 | #12 |
Zarejestrowany: May 2010
Miasto: Lisburn Co.Antrim / Uć
Posty: 227
Motocykl: RD07a
Online: 1 tydzień 3 dni 19 godz 30 min 55 s
|
dzieki za kolejna podpowiedz. Oleju w lagach nie wymienialem a motocykl jest w moim posiadaniu od dwoch lat... Opona jest zalozona zgodnie z kierunkiem, ma przejechane okolo 4000km. Chyba nic wiecej madrego nie wykombinuje, motocykl czeka gruntowny serwis. W tej chwili na liczniku jest okolo 55k km, takze zima dostanie mu sie i nowe lozysko glowki ramy i wymiana wszystich olejow i plynow, nowe przewody, regulacja zawieszenia tyl i przod. Musi pomoc.
|
19.02.2012, 18:45 | #13 | |
majsterkowicz amator
Zarejestrowany: Aug 2008
Miasto: Galway/Wyrzysk
Posty: 2,262
Motocykl: XR650r & XRV750
Przebieg: ~50kkm+
Galeria: Zdjęcia
Online: 3 miesiące 4 tygodni 21 godz 6 min 18 s
|
Cytat:
Ja dziś odczułem podobne coś - przy ostrym hamowaniu poczułem jakbym jechał po nierównej powierzchni - na klamce nic nie czuć - odczuwam to na kierownicy. Klamka miękka ale hamuje. I tak jak pisałeś - w ostatniej fazie hamowania - jak już jadę powoli... Zauważyłem też, że jak wysprzęgle przy hamowaniu (tak w ramach testu) to efekt ten jest odczuwalny wcześniej... Ostatnio wymieniałem klocki z przodu, czyściłem też zaciski, miałem ściągniętą pokrywę od zbiorniczka z płynem - ale płynu było tyle, że nie ma szans na zapowietrzenie układu... (chyba)
__________________
-=TyMoN=- _______________________________________ Moje spalanie: Mój kanał YouTube Moja "TwarzoKsiążka" |
|
19.02.2012, 20:25 | #14 |
Zarejestrowany: May 2010
Miasto: Piwniczna-Zdrój
Posty: 1,021
Motocykl: RD04
Przebieg: 53000
Online: 3 miesiące 2 tygodni 6 dni 51 min 2 s
|
Wyząbkowana przednia opona lub wytarte panewki w lagach też mogą być.
|
20.02.2012, 23:13 | #15 |
Zarejestrowany: May 2010
Miasto: Lisburn Co.Antrim / Uć
Posty: 227
Motocykl: RD07a
Online: 1 tydzień 3 dni 19 godz 30 min 55 s
|
nie wiem Tymon, u mnie do tej pory jest to zagadka. Problem sie troche sam rozwiazal ale nadal nie wiem co go powodowalo. Nie zrobilem nic innego poza wymiana klockow, wyczyszczeniem zaciskow, wymiana plynu oraz kilkukrotnym odpowietrzeniem ukladu.
Panowie w serwisie podpowiedzieli mi kiedys, ze wkrotce moge miec lozysko glowki ramy do wymiany ale wtedy zdecydowalem sie tylko na podregulowanie a nie wymiane. To bylo kilka miesiecy przed pojawieniem sie tego efektu. To mnie nasuwalo troche na zrzucenie przyczyny wlasnie na lozysko glowki ale po czasie chyba zdaje sie ze mogly to byc hamulce. |
20.02.2012, 23:43 | #17 |
majsterkowicz amator
Zarejestrowany: Aug 2008
Miasto: Galway/Wyrzysk
Posty: 2,262
Motocykl: XR650r & XRV750
Przebieg: ~50kkm+
Galeria: Zdjęcia
Online: 3 miesiące 4 tygodni 21 godz 6 min 18 s
|
skutkiem zużycia opony
__________________
-=TyMoN=- _______________________________________ Moje spalanie: Mój kanał YouTube Moja "TwarzoKsiążka" |
13.03.2012, 23:13 | #18 |
majsterkowicz amator
Zarejestrowany: Aug 2008
Miasto: Galway/Wyrzysk
Posty: 2,262
Motocykl: XR650r & XRV750
Przebieg: ~50kkm+
Galeria: Zdjęcia
Online: 3 miesiące 4 tygodni 21 godz 6 min 18 s
|
Dzisiaj przed wyjazdem na uczelnie postanowiłem spryskać zaciski płynem do czyszczenia zacisków hamulcowych i je z grubsza przeczyścić - efektem tego oto działania było ponowne (w większym stopniu) pojawienie się "tego szarpania" przy hamowaniu.
I tak sobie myślę: - jak mi się to pojawiło za pierwszym razem - to byłem jakiś czas po wymianie klocków - w trakcie której pryskałem tym min na tarcze - aby je wyczyścić (proszę bez komentarzy - to był - jest środek do czyszczenia min. tarcz). Dziś jak czyściłem zaciski trochę tego szpreja dostało się na tarcze, a, że nie miałem czasu tarcz przeczyścić to szprej szybko wyparował (bo to szybko paruje). Więc myślę sobie, że spowodowało to, że tarcza w miejscu gdzie dostał się szprej - stała się bardziej przyczepna - a co za tym idzie - podczas hamowania - klocki mocniej chwytały tarczę w tym miejscu - a puszczały(miały mniejszą przyczepność) w miejscu nie spryskanym... powodując "szarpanie/efekt jazdy po wertepach" ma to sens
__________________
-=TyMoN=- _______________________________________ Moje spalanie: Mój kanał YouTube Moja "TwarzoKsiążka" |
14.03.2012, 00:11 | #19 |
Zarejestrowany: Feb 2010
Miasto: Inowrocław
Posty: 901
Motocykl: RD07a
Online: 1 miesiąc 1 tydzień 5 dni 9 min 5 s
|
I najważniejsza odpowiedź: teoretycznie tak
|
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Kobiety, jak tam wasze hamulce? | jagna | Lejdis | 71 | 21.02.2023 14:46 |
hamulce - jaki moment | Evvil | Hamulce, kola, opony | 8 | 10.03.2014 00:13 |
jak wyczyscic hamulce | Robertbed | Hamulce, kola, opony | 69 | 19.03.2012 12:31 |
POMOCY !!! cieknące hamulce | chomik | Hamulce, kola, opony | 9 | 11.07.2010 23:53 |