|
Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
16.07.2013, 11:29 | #1 |
Zarejestrowany: Jul 2012
Miasto: Bielsko-Biała
Posty: 96
Motocykl: RD04
Online: 2 tygodni 3 dni 13 godz 18 min 29 s
|
Manetki Saito odmówiły posłuszeństwa
Witam serdecznie,
Drodzy koledzy i koleżanki, problem jest natury elektrycznej, a ja w tej dziedzinie nie czuję się w ogóle, dlatego zwracam się z prośbą co, gdzie i jak. Jestem wyposażony w miernik pronduf, ale żeby korzystać z niego biegle to nie nie. Manetki działały normalnie i któregoś poranka, kiedy spróbowałem dla picu je uruchomić po prostu nic się nie dzieje. Nie świeci dioda, nie grzeją. Manetki są podłączone bezpośrednio do akumulatora. Sprawdziłem kable, kostki i sterownik "na oko", tzn czy gdzieś nie ma przetarć czy coś się nie odłączyło. Co dalej? |
16.07.2013, 14:03 | #2 |
Trzeba sprawdzić, czy prąd dochodzi do sterownika i przechodzi przez sterownik. Czyli sprawdzasz przed sterownikiem i za. Jeżeli dochodzi i nie wychodzi to wiadomo co padło.
|
|
17.07.2013, 20:09 | #3 |
Zarejestrowany: Jul 2012
Miasto: Bielsko-Biała
Posty: 96
Motocykl: RD04
Online: 2 tygodni 3 dni 13 godz 18 min 29 s
|
W sumie jak teraz o tym myślę to założyłem wątek z pierdołą. W każdym razie nauka posługiwania się multimetrem niezbędna. Problemem był wadliwy bezpiecznik, a co ciekawe spalił się w taki sposób, że nie dało się tego naocznie sprawdzić - dopiero pomiar pokazał, że nie ma przepływu (czy jak to się fachowo pisze).
Dzięki Rychu. Pozdrawiam. |
18.07.2013, 11:17 | #4 |
Mizerna Kruszynka
Zarejestrowany: Apr 2008
Miasto: Lusk
Posty: 833
Motocykl: RD07a
Przebieg: 110 tys
Online: 2 tygodni 3 dni 12 godz 24 min 19 s
|
Nauka czyni geniuszem. Czyli nie taki miernik grozny na jakiego wyglada.
Tak trzymac
__________________
-Dystans do świata jest właściwy, gdy do jednego wora nawalimy ziarno wyrozumiałości, optymizmu łyżkę, tolerancji z umiarem, wiedzy mędrców szklaneczkę i wina antołek by jak będą dokuczać pierdolnąć głośnym NIE. |
01.08.2013, 01:34 | #5 |
Mr. Kamizelka
Zarejestrowany: Nov 2010
Miasto: Uć
Posty: 43
Motocykl: Miało być AT, było TA, a stanęło na GS :)
Online: 22 godz 29 min 8 s
|
Dla potomnych dodam, ze u mnie w motku tez padl sterownik od Saito, ale to padl dokumentnie. Sprawa zostala rozwiazana najprostszym pstryczkiem-elektryczkiem, ktory albo wylacza szasilanie, albo laczy manetki rownolegle, albo szeregowo, co daje dwa rozne stopnie grzania i zero elektroniki
__________________
Zdrowko KLOSZ ¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤ ¤¤¤¤ Hasło na dziś i jutro: ⌘ "Jestem ZA, dopóki mi się podoba" - ® KLOSZ ™ ⌘ Jakiś problem z prądmi? Napisz, być może potrafię Ci pomóc |