Wróć   Africa Twin Forum - POLAND > Warsztat XRV 650 / XRV 750 > Układ elektryczny i zapłonowy

Układ elektryczny i zapłonowy Montaż, demontaż oraz kontrola elementów jak: alternator, akumulator, regulator napięcia, CDI, okablowanie, światła, bezpieczniki, przełączniki, światła stopu, czujnik nóżki bocznej, wiatraki, klaksony, tripmastery, kontrolki, rozruszniki i kierunkowskazy.

Odpowiedz
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 17.06.2014, 21:41   #21
sebol
 
sebol's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2010
Miasto: Wlkp
Posty: 1,164
Motocykl: Prawdziwa przygoda XRV 750
Przebieg: od nowa
Galeria: Zdjęcia
sebol jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 3 godz 2 min 34 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał zetjohny Zobacz post
2. na cieplym silniku (bez ssania już) obroty normalne 1100r/min zmierz napiecie miedzy każdą parą zółtych kabli. powinno być na wolnych ok 20V. Nie zapomnij ustawić pokretmla miernika na prad zmienny 20~V

Czy te 20V powinno być na jednym kablu od alternatora , czy napięcie zsumowane z 3 kabli ?
U mnie przed regulatorem na 1 kablu jest 6,5 do 6,8 V . Dodam , że nie rozpinałem kabli od regulatora, bo mam je polutowane .

Dodam ,że z elektryki jestem kompletna noga . Mam zmierzyć pomiędzy dwoma kablami napięcie , czy jak to ja zrobiłem między kablem , a masą ? . Coś mi się wydaje , że właśnie źle mierzyłem
__________________
Możesz utracić wszystko,ale nikt nie zabierze ci tego co w życiu zobaczyłeś i przeżyłeś

Ostatnio edytowane przez sebol : 17.06.2014 o 21:51
sebol jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17.06.2014, 22:23   #22
Zet Johny
 
Zet Johny's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Limanowa
Posty: 1,603
Motocykl: RD07HRC+CRF1100L
Zet Johny jest na dystyngowanej drodze
Online: 6 miesiące 3 tygodni 4 dni 16 godz 58 min 19 s
Domyślnie

Musisz robić wg instrukcji czyli pkt 1 odłączyć regler i pkt 2 - mierzysz prąd zmienny !!!! między każdym żółtym kablem idącym od prądnicy czyli 1-2, 1-3, 2-3.

Też jestem noga z elektryki ale jak chcesz coś wiedzieć to się nauczysz szczególnie że koledzy są chętni do pomocy.
Zet Johny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17.06.2014, 22:40   #23
sebol
 
sebol's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2010
Miasto: Wlkp
Posty: 1,164
Motocykl: Prawdziwa przygoda XRV 750
Przebieg: od nowa
Galeria: Zdjęcia
sebol jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 3 godz 2 min 34 s
Domyślnie

Cytat:
Napisał zetjohny Zobacz post

Też jestem noga z elektryki ale jak chcesz coś wiedzieć to się nauczysz szczególnie że koledzy są chętni do pomocy.
Dzięki za dzisiejszą lekcję

Jutro odetnę kable i jeszcze raz sprawdzę .
__________________
Możesz utracić wszystko,ale nikt nie zabierze ci tego co w życiu zobaczyłeś i przeżyłeś
sebol jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16.07.2014, 18:04   #24
sebol
 
sebol's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2010
Miasto: Wlkp
Posty: 1,164
Motocykl: Prawdziwa przygoda XRV 750
Przebieg: od nowa
Galeria: Zdjęcia
sebol jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 3 godz 2 min 34 s
Domyślnie

Regulator odcięty pomiary wykonane . Pomiędzy parami kabli napięcie max 13,4 V
W ubiegłym roku wymieniałem alternator na nowy firmy ELECTREX . Przejechałem na nim może ze 500 km. Czyli do wymiany
__________________
Możesz utracić wszystko,ale nikt nie zabierze ci tego co w życiu zobaczyłeś i przeżyłeś

Ostatnio edytowane przez sebol : 16.07.2014 o 20:29
sebol jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 16.07.2014, 23:04   #25
Zet Johny
 
Zet Johny's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Limanowa
Posty: 1,603
Motocykl: RD07HRC+CRF1100L
Zet Johny jest na dystyngowanej drodze
Online: 6 miesiące 3 tygodni 4 dni 16 godz 58 min 19 s
Domyślnie

Sebol sory że drążę (chcę pomóc) ale czy na pewno mierzyłeś prąd zmienny między żółtymi kablami (każdy z każdym odcięte od reglera)?

Sprawdź jeszcze pkt 5:
5. "kiedy będzie dalej poniżej 13-14 V to zmierz napięcia pomiędzy każdym żółtym kablem a masą (znajdz porządną). Silnik ma chodzić a regler ma być podpięty. Wskazanie powinny być kolo 15-16 v. Jeśli któryś kabel ma 2-3 V to walniete jest uzwojenie prądnicy."

Po kilku długich rozmowach z Rafwro wynika że prądnice nie padają tak często jak regulatory. Przeważnie wina jest po dwóch stronach (tak jak podczas rozwodu, też dwie strony winne: żona i teściowa) czyli regulator i akumulator.
Zet Johny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 17.07.2014, 17:19   #26
sebol
 
sebol's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2010
Miasto: Wlkp
Posty: 1,164
Motocykl: Prawdziwa przygoda XRV 750
Przebieg: od nowa
Galeria: Zdjęcia
sebol jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 3 godz 2 min 34 s
Domyślnie

Zet , ale ja jestem wdzięczny , że tak drążysz temat

Sprawdzałem pomiędzy żółtymi kablami . każdy z każdym z odciętym reglerem .

Na chwilę obecną moto jest w warsztacie i z tego co wiem wysłali alternator do zbadania czy jest sprawny .

Regulator od Rafwro już kupiłem , jednak jeszcze nie zamontowałem ( do czasu kiedy wyjaśni się dlaczego tak małe napięcie z prądnicy idzie .
__________________
Możesz utracić wszystko,ale nikt nie zabierze ci tego co w życiu zobaczyłeś i przeżyłeś
sebol jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 29.07.2014, 22:20   #27
sebol
 
sebol's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2010
Miasto: Wlkp
Posty: 1,164
Motocykl: Prawdziwa przygoda XRV 750
Przebieg: od nowa
Galeria: Zdjęcia
sebol jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 3 godz 2 min 34 s
Domyślnie

CDN.......


Jak wspomniałem alternator poszedł do sprzedawcy celem przetestowania. Mam teraz zamontowaną oryginalną prądnicę z afryki jako zastępczą z innego silnika .

Ładowanie na odciętym regulatorze 20V napięcie zmienne ( czyli zgodnie z tym co powinno być ).

Po dopięciu regulatora oryginalnego żółty kabel + masa ( napięcie stałe ) 3-3,5 V .

Zamieniłem regulator na nówkę ( wersja od PID z FAT ) . Wszystkie kable zostały polutowane ( żółte do alternatora i te wychodzące z regulatora dalej do wiązki też ) . Napięcie żółte kable + masa ok 6,3 V . Zgodnie z opisem powinno być 15-16 V

Gdzie szukać przyczyny takiego spadku napięcia ?
__________________
Możesz utracić wszystko,ale nikt nie zabierze ci tego co w życiu zobaczyłeś i przeżyłeś
sebol jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01.08.2014, 12:11   #28
sebol
 
sebol's Avatar


Zarejestrowany: Apr 2010
Miasto: Wlkp
Posty: 1,164
Motocykl: Prawdziwa przygoda XRV 750
Przebieg: od nowa
Galeria: Zdjęcia
sebol jest na dystyngowanej drodze
Online: 1 miesiąc 2 tygodni 1 dzień 3 godz 2 min 34 s
Domyślnie

Halo , halo !!!

Czy wszyscy wyjechali na Woodstock
__________________
Możesz utracić wszystko,ale nikt nie zabierze ci tego co w życiu zobaczyłeś i przeżyłeś
sebol jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01.08.2014, 12:24   #29
Zet Johny
 
Zet Johny's Avatar

Zapłaciłem składkę :) Dział PiD

Zarejestrowany: May 2008
Miasto: Limanowa
Posty: 1,603
Motocykl: RD07HRC+CRF1100L
Zet Johny jest na dystyngowanej drodze
Online: 6 miesiące 3 tygodni 4 dni 16 godz 58 min 19 s
Domyślnie

Ech miałem być na Woodstoku.
Zastanawiałem się nad tym co pisałeś odnośnie tego ładowania i proponuję Ci zadzwonić do Rafwro. Mi dużo rzeczy wytłumaczył i może Tobie też pomoże.
Zet Johny jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Stary 01.08.2014, 14:10   #30
KORNIK
 
KORNIK's Avatar


Zarejestrowany: May 2010
Miasto: Piwniczna-Zdrój
Posty: 1,019
Motocykl: RD04
Przebieg: 53000
KORNIK jest na dystyngowanej drodze
Online: 3 miesiące 2 tygodni 5 dni 22 godz 19 min 0
Domyślnie

Nie śledziłem całego wątku ale czy sprawdziłeś dokładnie masę pomiędzy aku a silnikiem, dla pewności możesz dołożyć drugą.
KORNIK jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem
Odpowiedz

Narzędzia wątku
Wygląd

Zasady Postowania
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.

Skocz do forum

Podobne wątki
Wątek Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Kto ma dobre niskie ceny na przewody w oplocie graphia Wszystko dla Afryki 15 21.01.2014 17:13
patent na niskie ciśnienie w oponach Wojtek_K Wszystko dla Afryki 2 04.02.2013 12:57
Niskie obroty za wysokie. RD03 sloneczny Uklad paliwowy i wydechowy 16 06.07.2011 23:18
Obroty a ładowanie Michal Układ elektryczny i zapłonowy 17 04.11.2010 00:35
Kończy się prąd, ładowanie jest - RD07 jackhammer Układ elektryczny i zapłonowy 19 31.05.2010 13:04


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 22:16.


Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.