![]() |
|
Rama, zawieszenia, napęd Montaż i demontaż łańcucha, zębatek, zawieszenia przedniego i tylniego, centralki i bocznej podstawki, wahacza z ułożyskowaniem. Numery ram, kierownice, rodzaje łancuchów, podnóżki, półki. |
![]() |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
![]() |
#31 |
![]() |
![]()
Postanowiłem się wkleić z trochę innym tematem dotyczącym zębatki przedniej, aby nie zaśmiecać forum nowym wątkiem.
Przy wymianie wałka musiałem wiadomo zakupić nową zębatkę. Nowa przednia zębatka- wszyscy polecają Pan Hondę i tak zrobiłem. Końcówka roboty, moto do odbioru i dziwny telefon Pana mechanika, myślałem że to kolejna baja aby kolejny raz przesunąć termin ale fotki przesłał. Okazało się że nowy łańcuch DID VX pasuje ładnie do tylnej JT i bardzo średnio do przedniej Pana Hondy. Telefon do Rambo, zdziwiony mocno także ale porządna firma i za dwa dni miałem JT z tłumikiem. Przednia JT pasowała bez problemów. Czy ktoś wcześniej miał podobne problemy z przednią zębatką? |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
![]() |
![]()
Tak, kilka razy
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Jak kółka to tylko dwa , a jak chcesz cztery - kup dwa motory :-)
![]() Zarejestrowany: May 2012
Miasto: Lancaster UK
Posty: 743
Motocykl: 2x RD07A CRF1100 Adventure Sport
Przebieg: 90 tys
![]() Online: 1 miesiąc 1 tydzień 1 dzień 19 godz 3 min 16 s
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
![]() Zarejestrowany: Jan 2014
Miasto: Gdynia
Posty: 583
Motocykl: RD07
![]() Online: 2 tygodni 5 dni 11 godz 36 min 30 s
|
![]()
Wyżyć to gowno jak najszybciej i załóż inną zebatke np.sunstar albo inna ale nie pana hondy.Problem nie jest nowością spasowania zębów orginalnej zębatki pana hondy.Nie próbuj ruszać bo zalatwisz łańcuch.
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
![]() |
![]()
Słyszałem, że w Gdyni to słoną wodę w kranie mają.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
![]() Zarejestrowany: Jul 2015
Miasto: KRASNYSTAW
Posty: 221
Motocykl: RD04
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 1 tydzień 2 dni 12 godz 26 min 5 s
|
![]()
Też tak miałem przy wymianie napędu,założyłem oryginał od hondy i było jak na zdjęciach, po przejechaniu kilkudziesięciu km wszystko się ładnie ułożyło i jest jak trzeba. Chodzi o to żeby tak guma która amortyzuje ułożyła się do ogniw łańcucha i tyle. Zakładaj oryginał
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
![]() |
![]()
Ostatnie tłumaczenie brzmi bardzo logicznie, dopasowanie gumy nie straszy tak jak dopasowanie zębów.
Mechanik widać wcześniej nie robił napędu z orginalną zębatką Hondy i dlatego był zaskoczony. Motor śmiga na JT z tłumikiem gumowym, najwyżej nie będę odsyłał i zostawię sobie na następną wymianę. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
![]() Zarejestrowany: May 2015
Miasto: Chojnice
Posty: 231
Motocykl: RD07a
![]() Online: 5 dni 1 godz 53 min 31 s
|
![]()
Honda to tak lubi z tymi zębatkami. Kiedyś miałem kilka pierdopędów Hondy z lat 80ych i tam lubiły się te wałki wyrabiać tak samo, tyle, że to jeździło w koło komina i się po prostu spawało.
20 lat minęło, pojemności przybyła 7 z przodu, i nic się nie zmieniło w kwestii zębatki. Na motocrossie przesiadłem się na Yamahe i jakie zdziwko - jak to? Nakrętka? Żadnego luzu? Coś musi być nie tak.. Ech, ta Honda. Wałka to mam z 80-90%, ale też kupiłem klej bo nie podoba mi się to. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
![]() |
![]()
Ludzie litości
![]() Jeśli zębatka jest z tłumikiem drgań gumowym to, żeby to działało to tak ma być jak na fotkach!!! To żadna nowość. Małe koło zębate rozrządu w aucie 125P też miało nałożony oring do tego samego służący. Pamiętam, że przez tą "gumkę" ciężko było założyć duże koło na wałek rozrządu. Musi być większa średnica, żeby tłumienie tej gumy działało. Jeśli jest inaczej to wtedy guma spełnia tylko rolę dekoracyjną. Po kilkunastu km. guma i tak się wytrze/ ułoży do łańcucha pozostając jednak min. wyżej na styku łańcucha.
__________________
Ale tu nie Politechnika, tu trzeba myśleć, jak mawiał pewien bosman ;-) Przestań naprawiać jak zaczynasz psuć! Ludzie, którzy twierdzą, że czegoś nie da się zrobić, nie powinni przeszkadzać tym, którzy właśnie to robią. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
majsterkowicz amator
![]() Zarejestrowany: Aug 2008
Miasto: Galway/Wyrzysk
Posty: 2,262
Motocykl: XR650r & XRV750
Przebieg: ~50kkm+
Galeria: Zdjęcia
![]() Online: 3 miesiące 4 tygodni 21 godz 6 min 18 s
|
![]()
A nie jest to to spowodowane nowym lancuchem (a raczej smarem fabrycznym ktory jest gesty?) - przez co ma mniejszy luz na zebatce i nie wchodzi jak trzeba...
Ja tak mialem tyloo przy wymianie wraz z nowym lancuchem (wymiana samej zebatki nie stwarza problemow).
__________________
![]() -=TyMoN=- _______________________________________ Moje spalanie: ![]() Mój kanał YouTube Moja "TwarzoKsiążka" Ostatnio edytowane przez Tymon : 22.06.2016 o 18:05 |
![]() |
![]() |
![]() |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
![]() |
||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Przednia zębatka jak montować | Kazmir | Rama, zawieszenia, napęd | 30 | 03.11.2024 06:22 |
zębatka przednia (luzy) | JANEK | Rama, zawieszenia, napęd | 202 | 08.02.2019 01:26 |
Zębatka przednia 17 | imbryk | Wszystko dla Afryki | 29 | 12.03.2013 12:08 |