|
Hamulce, kola, opony Montaż, demontaż i kontrola takich elementów jak: klamki, pompy hamulcowe, tarcze, klocki, zaciski, przewody hamulcowe w oplocie i bez, koła, felgi, szprychy, opony i łożyska. |
|
Narzędzia wątku | Wygląd |
23.03.2017, 21:20 | #1 |
Zarejestrowany: Nov 2010
Miasto: Wrocław
Posty: 1,425
Motocykl: Husqvarna 701 Enduro
Online: 1 miesiąc 4 tygodni 15 godz 23 min 25 s
|
Rozmiary opon - o co w tym do cholery chodzi?
Czy ja do tej pory żyłem w jakiejś nieświadomości?
Jeśli weźmiemy oponę np. 150/70-17 to oznacza, że ma ona szerokość 150mm, wysokość pobocznicy 70% ze 150mm i osadzona jest na feldze 17-to calowej... Jeśli porównamy powyższą oponę z oponą 140/80-18 (czyli 140mm szerokości, wysokości pobocznicy 80% ze 140mm i na 18-to calową felgę) to ta druga powinna być węższa, ale za to wyższa o jakieś 4cm (ok 64cm vs. 68cm)... Tak się złożyło, że mam obie powyższe opony... Ta sama firma, ten sam model... Zgadnijcie, która ma jaki rozmiar: 3.JPG 1.JPG Ta po lewej stronie to 140/80-18, czyli powinna być węższa... Ta po prawej to 150/70-17, czyli powinna być szersza... Tymczasem jest na odwrót... Dokładniejszy pomiar szerokości ujawił: 150/70-17 ma szerokość ok 145mm 140/80-18 ma szerokość ok 155mm Jeśli chodzi o wysokość to wszystko się zgadza: 2.JPG Ta wyższa to 140/80-18... Konkretniej ma 68cm wysokości, przy 64cm tej drugiej (150/70-17)... Dlaczego o tym piszę? Słyszałem hipotezę, że po założeniu i napompowaniu ta niby węższa (140/80-18) nieco się rozdyma "na wysokość" i straci "szerokość"... Wątpię w to, gdyż opona jest dość sztywna i nie wygląda jakby ciśnienie 2,5 atm miało ją tak drastycznie ukształtować... Poza tym już, bez pompowania, ma książkową wysokość... Zdjęcia nie oddają w całości różnicy między tymi oponami... W rzeczywistości ta "węższa" jest sporo szersza od tej "szerszej"... To na prawdę kawał opony, przy której ta "szersza" wygląda jak kółko do roweru... O co w tym do cholery chodzi? ktoś mi to sensownie wytłumaczy? Ostatnio edytowane przez chemik : 23.03.2017 o 21:28 |
26.03.2017, 08:09 | #2 |
Administrator
|
Może na taśmie nie przestawili znaczników i puścili bubel.
__________________
AT03 |
26.03.2017, 11:58 | #3 |
malarz
Zarejestrowany: Sep 2012
Miasto: Zabrze
Posty: 1,413
Motocykl: RD07b HRC
Online: 3 miesiące 1 tydzień 3 dni 6 godz 23 min 8 s
|
Co to Mitas?, Czesi wszystko mają na odwrót
__________________
Jak chcesz, to uciekaj................ Radzimy zostać!... |
27.03.2017, 00:19 | #4 |
Zarejestrowany: Feb 2010
Miasto: podwrocławskie zadupie
Posty: 835
Motocykl: '12 LC4 690 Enduro R
Online: 1 miesiąc 3 dni 21 godz 32 min 45 s
|
Załóż na felgę i wtedy knuj z pomiarami. Takie gdybanie na sucho to o kant dupy rozbić...
Swoją D952 w rozmiarze 120 jak zmierzyłem na sucho to miała prawie 140mm szerokości, po napompowaniu jest ok 130mm, a jest to guma chyba jeszcze twardsza od E09. Załóż, napompuj i później gdybaj! |
Narzędzia wątku | |
Wygląd | |
|
|
Podobne wątki | ||||
Wątek | Autor wątku | Forum | Odpowiedzi | Ostatni Post / Autor |
Nadwymiarowe rozmiary tłoka do XL600? Skąd to wziąć? | Olek | Inne - dyskusja ogólna | 1 | 03.04.2012 02:07 |
O co chodzi (chłodzenie) | xralf | Układ chlodzenia | 18 | 26.08.2011 15:19 |